Fra ugenummer til datoer
Fra : Arne Skriver

Dato : 10-09-01 14:38

Hej NG

Jeg har brug for at kunne udregne datoerne for mandag og søndag i en bestemt
uge, ud fra ugenummeret. Hvis der er nogen der har en idé, vil det hjælpe
mig meget. Tak.

Arne Skriver

Fra : Harald Staff

Dato : 10-09-01 17:50

Hei Arne

Prøv denne:

Function IsoMonday(Aar As Long, uke As Long) As Date
IsoMonday = DateSerial(Aar, 1, 4) + 1 - _
Weekday(DateSerial(Aar, 1, 4), vbMonday) + 7 * (uke - 1)
End Function

Sub test()
MsgBox IsoMonday(2001, 38)
End Sub

HTH. Beste hilsen Harald

Arne Skriver <arsk@faaborg.dk> skrev i news:9nifma$o1$1@sunsite.dk...

Fra : Jens

Dato : 10-09-01 18:14

Her er mit forslag, al koden er noget som jeg selv har fundet på, der er
sikkert en meget nemmer/bedere løsning men det skulle virke!

Option Explicit
Dim tel As Long
Dim dato As Date
Dim dagene As String
Dim Uge As Long
Dim arr As Long

Private Sub Form_Load()

' her skriver du den uge du gerne vil spørge på'''''jeg bruger uge 37
her'''''
Uge = 37
arr = DatePart("YYYY", Now)

' her vælger jeg næste år hvis ugen allerede er gået
If Uge < DatePart("WW", Now) Then arr = arr + 1

dato = "01-01-" & arr

Do Until tel = Uge
tel = DatePart("WW", dato)
dato = DateAdd("d", 1, dato)
Loop

For tel = 1 To 7
dagene = dagene & vbCrLf & dato
dato = DateAdd("d", 1, dato)
Next

MsgBox dagene
End

End Sub

Fra : Rayman

Dato : 18-09-01 14:55

Fra MSDN:

MyStr = Format(MyDate, "dddd, mmm d yyyy")
' Returns "Wednesday, Jan 27 1993".

Altså MyStr = Format(date,"dddd") giver "tirsdag" på et dansk system.