Oracle 8i DB
Fra : Claus

Dato : 10-09-01 13:58

Hejsa
jeg har lige installeret Oracle 8i personal ed. på min computer, men når jeg
starter sql+ op kommer der hvor man skal skrive bruger, pass og db navn.
Men hvad med det brugernavn og password.......hvor skal jeg generer det?
har kigget alle steder men nej, jeg kan ikke finde ud af det.

Claus

Fra : Jørgen Larsen

Dato : 10-09-01 17:50

> Men hvad med det brugernavn og password.......hvor skal jeg generer det?

formodentlig username=system password=manager hvorved du er logget på som
DBA. Herefter skal du oprette den/de brugere der skal være i systemet.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 10-09-01 19:07

Claus <the_subway@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Men hvad med det brugernavn og password.......hvor skal jeg generer det?
> har kigget alle steder men nej, jeg kan ikke finde ud af det.

Du logger ind som system/manager - og opretter dine bruger-id'er.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Claus

Dato : 10-09-01 22:23

takker for hjælpen, men har fået et andet problem, når jeg prøver at oprette
brugere med kommandoen create user, kommer der bare en fejlmeddelelse, hvad
gør jeg galt?

Mvh Claus

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 11-09-01 11:00

> [...]

> brugere med kommandoen create user, kommer der bare en fejlmeddelelse, hvad

Uden at have slået det op, vil jeg tro at du gør noget forkert.

Jeg ville oprette mig selv ved:

create user per identified by per;

I SQL*Plus.

Jeg har dog ikke endeligt fået installeret Windows på min nye PowerMac.

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 21-09-01 21:33

Husk lige at rette sys/change_on_install brugeren til noget mere
fornuftigt. Det er en endnu mere priviligeret adgang en system.