Squid configuration
Fra : Bjarni Mortensen

Dato : 10-09-01 12:48

Jeg har squid kørende som proxy server på mit lille intranet.

Jeg vil gerne undgå at mine børn kigger på diverse sider (f.eks. *xxx*,
*sex*, *porno* osv.).

Hvordan kan jeg indsætte nogle regler i squid.conf således at der forbydes
adgang for alle til sider, hvor de listede udtryk indgår i URL'en?

Findes der evt. en bedre måde at "beskytte" sine børn?

/bjarni

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 10-09-01 12:17

Bjarni Mortensen wrote:

> Hvordan kan jeg indsætte nogle regler i squid.conf således at der forbydes
> adgang for alle til sider, hvor de listede udtryk indgår i URL'en?

http://www.zip.com.au/~cs/adzap/ kan sikkert bruges, men du skal kunne en
smule perl.

-Claus

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 10-09-01 14:24

Bjarni Mortensen wrote:

> [...]
>
> Hvordan kan jeg indsætte nogle regler i squid.conf således at der forbydes
> adgang for alle til sider, hvor de listede udtryk indgår i URL'en?

Prøv at se på Sleezeball:
http://www.gnuskole.dk/bog/squid.html#SLEEZEBALL

> Findes der evt. en bedre måde at "beskytte" sine børn?

Opdragelse
Samtale

Gunner - Skolelærer.

Fra : Mickey

Dato : 10-09-01 15:01

"Gunner Poulsen" <gp@lyngbjerggaardskolen.dk> skrev i en meddelelse

> Opdragelse
> Samtale

hiv stikket...

> Gunner - Skolelærer.

ikke af den gamle skole lyder det til ;)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/coderedworm.html

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-09-01 18:37

Bjarni Mortensen wrote:

> [...]
>
> Hvordan kan jeg indsætte nogle regler i squid.conf således at der
> forbydes adgang for alle til sider, hvor de listede udtryk indgår i

Junkbuster (http://www.waldherr.org/junkbuster/) kan utvivlsomt
konfigureres til det, hvis du har tålmodighed til at skrive en passende
mængde regulære udtryk - eller kan finde en god block-fil.

Husk bare, at de skam nok skal finde en vej udenom alligevel...

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
DISCLAIMER: Microsoft, Windows, Windows 98, Bugs, Lacking features, IRQ

Fra : Bjarni Mortensen

Dato : 11-09-01 11:48

> Hvordan kan jeg indsætte nogle regler i squid.conf således at der forbydes
> adgang for alle til sider, hvor de listede udtryk indgår i URL'en?

Jeg har selv løst det på fælgende måde:

i /usr/local/squid/etc/squid.conf har jeg indsat følgende linier
#----------------------------
acl sex url_regex "/usr/local/squid/etc/sex"
acl notsex url_regex "/usr/local/squid/etc/notsex"

http_access allow notsex all
http_access deny sex all
#----------------------------

filen "/usr/local/squid/etc/notsex" indeholder:
..*.msexchange.*
..*.msexcel.*
..*freetown.*
..*geek-girls.*
..*scsext.*

filen "/usr/local/squid/etc/sex" indeholder:
..*.(praline|eroticworld|orion).de
..*.(theorgy|penthousemag|playboy|1stsex|lolita|sexpix|sexshop).*
..*.(smutland|hustler.onprod|hustler2.onprod|cybervixen|asiansex).*
(carolcox|eroticbodies).*
..*.(cyberlustxxx|cyberporn|intersex).inter.net*
..*.(eroticxxx|sexy4you|dani|danni|hotsex|kinky|lesbos|porno|xpics).*
..*.(over21|regsex|sexnet|sextoy|smeggy|sordid).*
..*.(cybersex|hcabaret|livesex|sex4you|sexmall).*
..*.(lovesexy|nastysex|pantless|playware|showgirl).*
..*.(2xxxcite|dreamsex|futuresex|sover21sex|explaza).*
..*.(xxxparadise|playbabe|celebnude|greyhawks|sexfinder|xxx-video).*
..*.(sexaphone|beate-uhse|fantasysex|sexparlor|sexnetwork).*
..*.(cybervixen|internetsex|silverotica|erotica2000|ultimatexxx).*
..*.(xxx-rawsex-xxx|amateurs|amateursweb|erotica-toys|orion-erotic).*
..*.(sexy-jewelry|hollywoodxxx|cybererotica|sexfantasy).*
..*.(danisherotica|sexy-playmates|nastyhabits|sugarandspice|kathryn).*
..*.(persiankitty|adultplayground|supernudes|playsex).*
..*.(pinupmall|porn.byus|smutland|sizzle|heavyhangers).*
..*.(hardcorjunky|fetish|adultplayhouse|pornpics|asiansex).*
..*.(hustler|freepics|wetgirls|tropixxx|sex|pixxxcity).*
..*.(4adultsonly|peepshow|voulezvous|rated-x|69pornplace).*
..*.(shavedsluts|nudepalace|xxxguide|pics-xxx|naughty|thehotzone).*
..*.(nervemag|carolcox|snatches|freeporn|playgirlmag|cyberspice).*
..*.(erotica|afro-erotica).*
(teen|girls|xxxpic).*
(www.sex|pussy.bahnhof).*
..*.(gay|sex).*
..*.fun.nl
www.playmen.it/
www.gisa.it/sex/
www.iol.it/sexol/
globall.com/j/xxx/
www.hh.nl/n-m/pic/
www.pi.net/~pauze/
www.oden.se/~hedback/
aau.diasoft.ru/~hotsex/
www.donsworld.com/xadultx/
www.well.com/user/sexymate/
ftp.zippo.com/pictures/erotica/
mm.iit.uni-miskolc.hu/Data/ladies/
drn.zippo.com/zippo-bin/wwwdecode/
pilot.msu.edu/user/rozwadow/pamela
..*.lek.no
..*.dutch-delight.nl

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 11-09-01 12:15

Bjarni Mortensen wrote:

> Jeg har selv løst det på fælgende måde:

[laangt snip af filter af interessante sider]

Hvis jeg var din knægt, ville jeg eddermamene være SUR - og derefter
grave som en gal efter en måde at komme udenom på. Det er sådan man
laver hackers

-Claus

Fra : Bjarni Mortensen

Dato : 11-09-01 12:22

> Hvis jeg var din knægt, ville jeg eddermamene være SUR - og derefter
> grave som en gal efter en måde at komme udenom på. Det er sådan man
> laver hackers
>
> -Claus

Denne kommentar vælger jeg at forstå som om at mit filter er forholdvis
effektivt.

/bjarni

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 11-09-01 13:55

Bjarni Mortensen wrote:

> Denne kommentar vælger jeg at forstå som om at mit filter er forholdvis
> effektivt.

Det ved jeg ikke, men det ser ud til at klippe det meste, jeg kunne komme
i tanke om

-Claus