w2k og NT40
Fra : Per Münster

Dato : 10-09-01 09:43

Jeg har et netværk med 4 NT4.0 servere (1 PDC, 1BDC og 2 stand-alone). Nu
slutter jeg en W2k ind i samme domaine - og en øvelsesinstallation kom fint
på plads. Du skal den "rigtige" maskine ind for at afløse øvelsesmaskinen.
Denne kan jeg imidlertid ikke sætte ind i domænet - heller ikke selvom jeg
forinden melder den til fra PDC'en. Følgende melding kommer:

The following error occoured attempting to join the domain xxx:
The credentials supplied conflikt with an existing set of credentials.

Hvad er det som nu ikke er ok?

Da øvemaskinen fint kom ind i domænet, hvorfor jeg må mene at det skulle
kunne lade sig gøre.

Jeg har forsøgt at læse mig frem til om det måske bør være således at man
med den første W2k server etablerer et domæne for sig - selvom vi kører post
via xxx-domænet så er det næppe noget problem at adressere en postserver i
et andet domæne end det man befinder sig i. Jeg har dog ikke fundet svaret
på denne overvejelse - endnu.

MVH

Per Münster
munster@grundtvig.dk