Creative/Via-problemet
Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 10-09-01 08:05

Hej.
Er subj. løst med SB-kort af nyere dato, eller skal jeg ud og køre et
lydkort af andet fabrikat?

Venligst
Flemming
Aalborg

Fra : Bear

Dato : 10-09-01 08:21

Det gælder vidst kun for SB-Live og det er rettet med de nyeste drivere fra
VIA

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-09-01 16:13

"Bear" <bdr@NOSPAMsol.dk> skrev:

> Det gælder vidst kun for SB-Live og det er rettet med de nyeste
> drivere fra VIA

Øhhhh? Nej?

VIAs drivere retter ingenting ikke engang problemet med dataødelæggelse
ved kopiering af store filer jvf. en artikel på
http://www.viahardware.com

Dette problem har jeg heldigvis ikke men derimod en hæslig skratten,
der til tider gør mig bange for om højtalerne ryger sig en tur, hvis
volumen er lidt for høj.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 10-09-01 16:29

> Dette problem har jeg heldigvis ikke men derimod en hæslig skratten,
> der til tider gør mig bange for om højtalerne ryger sig en tur, hvis
> volumen er lidt for høj.
Prøv under advanced chipset i BIOS at sætte
Delay Transaction og PCI Master Read Cashing til enabled.
Det hjalp mig.
se evt mere på www.viahardware.com/faq/kt7/faqsound.html

Fra : Anon

Dato : 10-09-01 16:43

> Prøv under advanced chipset i BIOS at sætte
> Delay Transaction og PCI Master Read Cashing til enabled.
> Det hjalp mig.

Det mener jeg netop er grunden til den datafejl ved
overførsel af store filer!

Fra : Madsen

Dato : 10-09-01 13:38

"Flemming Holm Jensen" <fhj@hum.auc.dk> skrev:

> Er subj. løst med SB-kort af nyere dato, eller skal jeg ud og køre et
> lydkort af andet fabrikat?

Det er ikke 100 % løst for mit vedkommende.
Jeg købte for ca. 14 dage siden et Live! 5.1, men det sker stadig at
der kommer knasen i lyden. Dog er det slet, slet ikke så galt som
med mit gamle Live-kort, som gik total amok i spil som Max Payne
f.eks. så der må være sket et eller andet fra den første version af
Live-kortene og til de nyere.

Jeg kører med nyeste Via-drivere (4.32) og Win2000 Pro DK. SP2

Mit råd er at gå efter noget andet, hvis jeg skal være ærlig.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Anon

Dato : 10-09-01 13:49

> [...]
SP2

> Mit råd er at gå efter noget andet, hvis jeg skal være

Jeg er i samme båd. Min løsning har været at slå ACPI fra...

Har du prøvet det?

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 10-09-01 13:55

Anon wrote:

> [...]
> SP2

> ærlig.
>
> Jeg er i samme båd. Min løsning har været at slå ACPI fra...

Nej. Det vil jeg straks prøve.

Venligst
Flemming

Fra : Madsen

Dato : 10-09-01 14:25

"Anon" <anon@nospam.dk> skrev:

> Jeg er i samme båd. Min løsning har været at slå ACPI fra...
>
> Har du prøvet det?

Nej og jeg agter heller ikke at gøre det.
Så hellere have lidt knasen i højttalerne end at køre uden ACPI.
Jeg kørte uden ACPI på min gamle PII med Intel BX chipsæt
fordi BIOS ikke understøttede ACPI. Alligevel knasede lydkortet
og i det hele taget kørte PC elendigt med Win2000. Den kunne
bla. ikke vågne fra dvale igen og det mener jeg var fordi den ikke
kørte ACPI.

PS. Kunne jeg lokke dig til at opsætte OE efter denne side:
<http://kommunalbastards.org/oe/ombryd.html>
Lav så manuel linieombrydning med enter-tasten omkring de
65-72 tegn.

Så undgår du at OE ombryder det indlæg du svarer på og der-
ved laver total koks i det.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Anon

Dato : 10-09-01 16:45

> [...]
kunne
> bla. ikke vågne fra dvale igen og det mener jeg var fordi
Enig - men det lever jeg uden, da min kører 24/7 - ellers er
den 111% stabil
ren 2000, men service pack2...

> [...]
side:
> <http://kommunalbastards.org/oe/ombryd.html>
> Lav så manuel linieombrydning med enter-tasten omkring de
60 nu - hjalp det? - har selv været irriteret over det :)

Fra : Madsen

Dato : 10-09-01 16:59

"Anon" <anon@nospam.dk> skrev:

> http://kommunalbastards.org/oe/ombryd.html>
> 60 nu - hjalp det?

Nej, tværtimod.

> har selv været irriteret over det :)

Det kan jeg godt forstå. :)

Som beskrevet på:
<http://kommunalbastards.org/oe/ombryd.html> skal du stille
den op til 132 tegn og så manuelt lave linieskifte med enter-
tasten når du skriver et indlæg (omkring de 65 til 72 tegn eller
deromkring.)

Hvis du har stillet ombrydningen til 60 tegn, så vil OE ombryde
teksten i det indlæg du svarer og det giver så noget i retning
af dette: <http://www.wol.dk/~hijklm/oe/ombryd.gif> Det ser
ikke just særlig smart ud. Det undgår du hvis du stiller den til
at ombryde ved 132, da de færreste skriver linier der er så
lange.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Anon

Dato : 10-09-01 18:31

> [...]
> ikke just særlig smart ud. Det undgår du hvis du stiller den til
> at ombryde ved 132, da de færreste skriver linier der er så

Hmm - det sucks :)

bedre nu?

Fra : Madsen

Dato : 10-09-01 18:48

"Anon" <anon@nospam.dk> skrev:

[132 tegn og manuelt linieskifte]
> Hmm - det sucks :)

Tja, men du vender dig nu hurtigt til det. Bare leg det er en
gammel skrivemaskine med manuel linieskifte. Ikke ideelt,
men det er jo Microsoft der står bag...

> bedre nu?

"Møj beire" :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Anon

Dato : 10-09-01 19:57

> "Møj beire" :)

Hehe og jeg takker for sparket i r*ven

havde længe irriteret mig

Fra : Madsen

Dato : 10-09-01 21:17

"Anon" <anon@nospam.dk> skrev:

> Hehe og jeg takker for sparket i r*ven

Det var nu ikke ment som et sådant, men hvis du selv synes
så kan vi godt sige det. ;)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Anon

Dato : 10-09-01 21:39

> Det var nu ikke ment som et sådant, men hvis du selv synes
> så kan vi godt sige det. ;)

Et konstruktivt spark ;)

Fra : Madsen

Dato : 10-09-01 21:51