Nu må de *#$%!& snart stoppe !!
Fra : Karsten Plesner

Dato : 09-09-01 17:43

Er det her ikke for ulækkert ?

M.v.h.
--
Karsten Plesner
(Remove '-' if replying by email)

Fra : Simon...........

Dato : 09-09-01 18:03

har jeg misset noget ?????
-Simon

"Karsten Plesner" <ples-ner@altavista.net> skrev i en meddelelse
news:3b9b9c21$0$14818$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Er det her ikke for ulækkert ?
>
> M.v.h.
> --
> Karsten Plesner
> (Remove '-' if replying by email)

Fra : Karsten Plesner

Dato : 09-09-01 21:51

> har jeg misset noget ?????
> -Simon

Nej, men jeg missede noget: Linket til problemet:

http://home.netscape.com/ex/shak/international/galleries/week16/0.html

M.v.h.
--
Karsten Plesner
(Remove '-' if replying by email)

Fra : Karsten Plesner

Dato : 09-09-01 21:50

Karsten Plesner <ples-ner@altavista.net> wrote in

> Er det her ikke for ulækkert ?
>
> M.v.h.

Undskyld - glemte det link, som jeg syntes var for galt. Her er det:

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 09-09-01 22:17

Hvor usmageligt!

Mvh Tina

Fra : Jan Boegh

Dato : 10-09-01 06:43

"Karsten Plesner" <ples-ner@altavista.net> wrote in message news:3b9bd5df$0$14823$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Karsten Plesner <ples-ner@altavista.net> wrote in

Jeg ved ikke hvor ulækkert det er - jeg tror snarere det er løgn. Jeg tvivler meget stærkt på at et taiwanesisk firma som det nævnte
besidder den nødvendige knowhow til at genmodificere en fisk så den bliver selvlysende.

mvh
Jan

Fra : Finn Jensen

Dato : 10-09-01 07:30

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> [...]
tvivler meget stærkt på at et taiwanesisk firma som det nævnte
> besidder den nødvendige knowhow til at genmodificere en fisk så den bliver

Jeg snakkede med fiskeeksperten ude i Calles Dyrerige i foråret og disse
fisk havde de faktisk i forretningen for et par år siden. Det viste sig at
det var et farvestof som levrandøren sprøjtede ind i fiskene som gjorde dem
selvlysende. Men farven forsvandt ud af fiskene efter 6 måneder og så blev
fiskene blot nogle kedelige grå nogle. Af den grund holdt folk op med at
købe fiskene men da de kom frem i forretningen så var de meget populære og
folk købte dem i posevis.

Men skulle det nu være muligt at lave denne farve pergament i fisk så skulle
man tro at der var brugt en form for uran som der blev brugt til ure i gamle
dage .

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Karsten Plesner

Dato : 10-09-01 08:09

> [...]
> den grund holdt folk op med at købe fiskene men da de kom frem i
> forretningen så var de meget populære og folk købte dem i posevis.

Der tænker du på glasfisk, som har fået injiceret farve. Det er en gammel
(og kedelig) nyhed. Hvis du følger det link, jeg kom med, vil du kunne se,
at dette er helt nyt og endnu værre.

> Men skulle det nu være muligt at lave denne farve pergament i fisk så
> skulle man tro at der var brugt en form for uran som der blev brugt til
> ure i gamle dage .

Der er nu allerede dyr, som naturligt er selvlysende, så man behøver ikke
bruge uran.

M.v.h.
--
Karsten Plesner
(Remove '-' if replying by email)

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 10-09-01 16:27

> [...]
skulle
> man tro at der var brugt en form for uran som der blev brugt til ure i

Mener du ikke fosfor ?

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Finn Jensen

Dato : 10-09-01 16:33

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du ikke fosfor ?

Nææ..jeg mente godt nok uran som de brugte i ure i gamle dage hvor tallene
var selvlysene. Men måske uran ikke er så velegnet får man ser hvad der
skete med befolkningen i Tjernobyl så tror jeg at fisk står af langt før.

Men fosfor kan sikkert have samme effekt??.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Jan Boegh

Dato : 10-09-01 17:39

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message news:F25n7.9244$sk1.329680@news010.worldonline.dk...

> [...]
> skete med befolkningen i Tjernobyl så tror jeg at fisk står af langt før.
>
> Men fosfor kan sikkert have samme effekt??.

Og hvis det så skal være helt korrekt, er uran altså ikke selvlysende. Men uran afgiver bl.a. alfastråling, der kan bringe f.eks.
fosfor til at lyse. Fosfor er ikke selvlysende, men kan exiteres af lyskvanter og udsender så denne energi ved et forsinket
tilbagefald til en ikkeexiteret tilstand.

Men det er nu ikke ukendt at dyr kan frembringe lys ganske uden uran og fosfor (med mindre man mener at adenosintriphosphat - ATP
kan kaldes fosfor) ved såkaldt bioluminicens. Nogle af de mest kendte er ildfluer eller sankthansorm. Men også alger gør det
(morild). Principielt kunne man godt modificere generne i en fisk, så fiskens celler producerer de nødvendige stoffer - jeg tror
bare ikke på at det aktuelle firma besidder den nødvendige knowhow.

mvh
Jan

Fra : Henrik M Hestbech

Dato : 11-09-01 08:16

> [...]
> bare ikke på at det aktuelle firma besidder den nødvendige knowhow.

i molekylærbiologien og indenfor biotek benytter man sig rutinemæssigt af et gen, der koder for luciferase, som frembringer bioluminiscens, som også er en form for koldt lys. Man bruger "lysgenet" som en markør, dvs at man kobler det sammen med det gen, man i virkeligheden gerne vil have proppet ind i en organisme - hvis organismen så er i stand til at producere lys, er det aktuelle gen sandsynligvis også kommet med.

Så hvis et taiwanesisk firma kender nogen, der har adgang til molekylærbiologiske faciliteter, skulle det ikke være umuligt. Men at få hele fisken til at lyse....hmmmm. (men jeg tror nu også, at det er en and....)

-Henrik