Advarsel Polini fejlproduktion
Fra : GM

Dato : 09-09-01 16:00

Hej synes lige jeg vil advare mulige kunder af disse 2 Polini produkter, så de kan nå at få udbedret fejlen.
Det drejer sig om disse 2 Poliniprodukter, informationen er fundet hos Motoline, hvor man kan læse hele teksten.

SERVICE INFO.

Vare nr. påtrykt på kassen: 150.0603

Cylinder kit boring 47 mm til bla. luftkølede Suzuki motorer

Problem: Tolerance imellem stempel og cylinder er mindre end 4/100 mm.

Skade der opstår: Stemplet sætter sig på cylinder væggen, da der bla. ikke er plads til olie.

Udbedring: Hvis skade er sket:

Cylinder skal hones, og nyt stempel isættes

Ellers kontrol af cylinder & stempel tolerance.

Denne info. Vedr. 150.0603 omhandler produktion forår 2001

Er rettet på den nye produktion efterår 2001

Vare nr. påtrykt på kassen: 150.0604

Cylinder kit boring 47 mm til bla. vandkølede Suzuki Katana

Problem: Støbefejl i topstykkets vandkammer i 8 ud af 10

Skade der opstår: Motoren koger vandet af, i slemme tilfælde, hvis det ikke opdages i tide, overophedning og stempelsætning.

Udbedring: Montering af nyt topstykke.

Denne info. Vedr. 150.0604 omhandler produktion forår 2001
Er rettet på den nye produktion der leveres efter Oktober 2001

Nu vil jeg bare håbe at Protuna vil erstatte mit Polinisæt, som jeg smadrede i går :(

Med venlig hilsen GM

Fra : RpR

Dato : 09-09-01 23:06

<snip>
fejl produktion til suzuki
</snip>

Så kan jeg kun fryde mig over ikke at køre Suzuki =)
Men det er da trist for Suzuki kørerne :/

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Thomas

Dato : 10-09-01 04:17

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
> <snip>
> fejl produktion til suzuki
> </snip>
>
> Så kan jeg kun fryde mig over ikke at køre Suzuki =)
> Men det er da trist for Suzuki kørerne :/

Ja lidt trist. men så er det da godt at jeg har malooosi sport monteret. på
min katana.

Mvh. Thomas

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 10-09-01 15:04

Thomas wrote:

> Ja lidt trist. men så er det da godt at jeg har malooosi sport monteret. på
> min katana.

Hvordan kører det?

Har du prøvet andet end det?

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : Thomas

Dato : 10-09-01 17:24

"Simon D. Hansen" <Sputte@Mail.dk> wrote in message

> Hvordan kører det?

Det kører godt.

Men det er bestemt ikke nogen omdrejningscylinder. så de forskellige krøl
potter dur ikke ordenligt da den ikke tager omdrejninger nok til dem (har
prøvet funky).

Så jeg er på jagt efter en ny udstødning har set på en der hedder Touring er
der nogle der kender noget til den ?.

Min katana har et meget rent træk op til topfarten på ca. 90km/t (95 km/t
efter speddometeret) ud af lige vej. jeg køre med den orginale udstødning
så der er mere at hente når jeg finder den rigtige udstødning.

Efter min mening en meget god cylinder til hverdags kørsel. Har snart kørt
7000 km. med cylindern og den er ikke begyndt at klever endnu.

> Har du prøvet andet end det?

Nej det er det eneste cylinder kit jeg har prøvet på min katana. Der er
desvære ikke så mange cylinder kit til den vand kølet katana. har kun set 3
stk.

mvh. Thomas

Fra : _Anden_

Dato : 10-09-01 19:45

jeg har bestilt en Touring udstødning, den skulle være helt ok til suzuki
modeller ligende katana (kun hvad 1 gut har fortalt mig), den skulle minde
en del om Technigas Silent pro, men være bedre... (det håber jeg) jeg har
selv en sport polini på.

Mvh
Anden

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 10-09-01 22:08

Thomas wrote:

> Det kører godt.

Rart at høre, får nemlig selv samme cylinder inden længe.

> Men det er bestemt ikke nogen omdrejningscylinder. så de forskellige krøl
> potter dur ikke ordenligt da den ikke tager omdrejninger nok til dem (har
> prøvet funky).

Det kommer så lidt an på, hvordan vi definerer det. Den sq da gerne ligge på
omkring 9-10k rpm's - Den sq ta lidt flere snoninger end Polini's Sport
cylinder. Denne virker forresten glimrende, sammen med Leo Vinci ZX krølrør på
min Gilera Stalker.

> Så jeg er på jagt efter en ny udstødning har set på en der hedder Touring er
> der nogle der kender noget til den ?.

Nej desværre ikke.