Mystisk fejl med netkort
Fra : Christian

Dato : 09-09-01 09:39

Håber der er nogen der kan give mig en forklaring på dette.
Er på lokalnetværk og kører Windows XP og i går ville jeg lige prøve standby
funktion, hvilket computerne dog ikke var så vild med.
Efter genstart virkede internetforbindelsen ikke (ingen lys i netkort), men
den skrev alligevel, at den var tilsluttet med 10Mbit (kører dog normalt
100), selv uden kabel tilsluttet, men nettet virkede ikke.
Jeg kunne ikke se nogle fejl nogen steder så jeg satte netkortet i en ny PCI
slot og nu kører det igen, men jeg fatter ikke hvad der kan være sket, for
jeg har brugt den anden slot længe, er det stanby funktionen der har lavet
bøvlet

Mvh
Christian

Fra : Ice on my Rox

Dato : 09-09-01 10:36

Jeg tror dit 'gamle' pci-slot stadig virker. der sker jo det, når du skifter
slot, at både bios og windoze overskriver de gamle drivere og netkonfig, så
hvis du skifter tilbage nu, så tror jeg det virker igen. Hvis ikke, så fjern
hele netværket fra regdb, luk helt ned, og start op igen, så skulle det være
ok. Du skal muligvis gen-konfigurere din internetforbindelse, men det SKULLE
virke igen ;oP Tag min besked med forbehold, for jeg kender ikke XP endnu.
Kun at den er i famile med doze2000.

mvh Ice

Fra : Christian

Dato : 09-09-01 11:00

Jeg prøvede faktisk at afinstallere og geninstallere drivere i det andet
slot, hjalp ikke