Spille PC
Fra : Sebbe

Dato : 08-09-01 21:47

Hej
Jeg skal ha' skiftet mit gamle system ud (p2 350) til noget mere "moderne".
Den skal fortrinsvis bruget til spil både lokalt og over netværk. Jeg har
kig på flg. produkter
så hvis i gider og kigge på det, om ikke andet så for -og om jeg er helt
galt på den. tak.

Kabinet Chieftek TL-10w
Bundkort: soltek SL-75DRV (kan den clockes ??)
cpu: 1400 Mhz T/B
Grafikkort: hmm asus 8200 ell. msi starforce ell. Hercules 3D Prophet III
w./dvi hvad er bedst ??
HD IBM 60 GB deskstar
Lyd SB Live 5.1
Ram min. 512 mb. (der er godt nok mange mærker nogle man skal holde
sig fra ?)
køler skal man holde sig fra de billige ??

Hvis i gider og kigge på det så vil jeg blive glad..

Sebbe

Fra : Armitage

Dato : 08-09-01 23:23

"Sebbe" <sm-askoe@wanadoo.dk> wrote in message

> [...]
> galt på den. tak.

> Grafikkort: hmm asus 8200 ell. msi starforce ell. Hercules 3D Prophet

Den billigste er den bedste! ASUS er en af de få der har valgt at ændre lidt
i opbygningen af deres Geforce3 og der er vist problemer hvis man
overclocker. Ydelsen i 3D er ens for alle Geforce3 kort om så man betaler
4035,- eller 3449,- for henholdsvis Hercules og Palit. Alle Geforce kort
har den samme type chip fra Nvidia og RAM med samme hastighed, det bestemmer
Nvidia nemlig. Desuden har langt de fleste producenter valgt at følge
Nvidias referencedesign slavisk. Pudsigt nok har både den dyreste og den
billigste DVI!

Priser er set på http://www.edbpriser.dk

> Ram min. 512 mb. (der er godt nok mange mærker nogle man skal
holde
> sig fra ?)

Kender ikke det bundkort så jeg ved ikke om det er til DDR eller SDRAM. Hvis
det er til SDRAM så har jeg selv 256 mb. PQI og kører med cas2. Ingen
problemer med min PC efter jeg er skiftet til Windows XP!

Hvis du vil have dyr SDRAM så køb PQI PowerModule

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494767892

Det er 5,4ns ram og PC166 og specificeret til at køre cas2. Jeg tror ikke at
hverken Apacher eller andre kan klare at køre 166mhz.

> Hvis i gider og kigge på det så vil jeg blive glad..

Det har jeg hermed gjort - håber du kan bruge det til noget - selvom jeg
ikke vil kalde mig en ekspert eller noget der ligner §

Fra : Sebbe

Dato : 10-09-01 22:14

Tak for svaret