play/pause movie
Fra : Martin

Dato : 08-09-01 17:22

Hvordan er action script koden hvis man skal have knapper der kan play/pause
et movieclip?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Helbo
mhj@mind-media.dk
www.mind-media.dk

Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 09-09-01 13:11

"Martin" <helbo@webhiker.dk> wrote in message

> Hvordan er action script koden hvis man skal have knapper der kan play/pause
> et movieclip?
>
> --
> Med Venlig Hilsen
>
> Martin Helbo
> mhj@mind-media.dk
> www.mind-media.dk

Skal det være to forskellige buttons ? Altså en play- og en pausebutton?

Jesper Stevnhoved
www.jspr.dk

--
Posted from dc2.co1-es.ip.cybercity.dk [212.242.157.6]

Fra : Martin

Dato : 09-09-01 20:09

> Skal det være to forskellige buttons ? Altså en play- og en pausebutton?

Ja. Jeg havde prøvet noget med gettarget, play/gettarget, pause. men det
virkede ikke.

/Martin

Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 10-09-01 10:48

> Ja. Jeg havde prøvet noget med gettarget, play/gettarget, pause. men det
> virkede ikke.
>
> /Martin

I Flash 5 skriver du:
on (release) {
   tellTarget ("_root.myclip") {
      play ();
   }
}

Jesper

--
Posted from dc2.co1-es.ip.cybercity.dk [212.242.13.86]

Fra : Michael Peo

Dato : 10-09-01 14:18

I den simpleste form vil koden for en STOP-knap se således ud:
on (release) {
with (filmClip) {
stop ();
}
}

...Og PLAY-knappens kode ville se således ud:
on (release) {
with (filmClip) {
play ();
}
}

Bemærk at du måske vil blive nød til at ændre lidt i
targetpath'en, så du
"rammer" det MC du forsøger at styre.

/peo
www.bandage.dk

:
: > Skal det være to forskellige buttons ? Altså en play- og en
pausebutton?
: >