Min processor er galt på den
Fra : Rikke Bendlin

Dato : 08-09-01 15:03

Jeg har for nylig købt ny computer, den indeholder en AMD Athlon 1,2 GHz
processor, og så langt har min computer da også været enig. Men da jeg
startede den i dag, mente den pludselig at det kun var en 900 MHz
processor... Hvad skal jeg gøre?

- Rikke Bendlin

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 08-09-01 15:23

On Sat, 8 Sep 2001 16:03:29 +0200, "Rikke Bendlin"
<Rikke_Bendlin@mail.dk> wrote:

> [...]
>processor, og så langt har min computer da også været enig. Men da jeg
>startede den i dag, mente den pludselig at det kun var en 900 MHz

Yes, processoren har en multiplier på 9 og skal så køres ved 133MHz på
bundkortet da 9*133 = 1200MHz.
Du kører pt. 100 på bundkortet og derfor er hastigheden lavere.

Du kan sikkert sætte hastigheden i din BIOS.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/