Javascpipt "Anbefal denne side til en ven"~
Fra : Mikael Larsen

Dato : 08-09-01 12:18

Er den nogen som ved, hvor man kan finde et Javascript, som gør
at besøgene af min hjemmeside kan anbefale den til andre ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-09-01 12:19

Mikael Larsen wrote:

> Er den nogen som ved, hvor man kan finde et Javascript, som gør
> at besøgene af min hjemmeside kan anbefale den til andre ?

Kan ikke lade sig gøre, da man ikke kan sende email med javascript. Du
skal bruge noget serverside programmering. Spørg i en af serverside
grupperne, alt efter hvilket serverside scriptssprog du har adgang til.
Med venlig hilsen
Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-09-01 15:40

Sat, 08 Sep 2001 13:19:07 +0200, skrev Lars Hoffmann
<larshoffmann@teleline.es>:

>Kan ikke lade sig gøre, da man ikke kan sende email med javascript.

Det kan altid diskuteres, man kan jo bruge mailto i et javascript
med de ulemper det nu har.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Mikael Larsen

Dato : 09-09-01 09:48

Jeg bruger frontpage2000 til at lave en hjemmeside, så jeg ved ikke
hvilket scriptssprog jeg har adgang til. Jeg har før brugt Javascripts
men stor held. Men dat kan jeg altså ikke bruge til dette formål, kan jeg
forstå.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-09-01 10:17

Mikael Larsen wrote:

> [...]
> hvilket scriptssprog jeg har adgang til. Jeg har før brugt Javascripts
> men stor held. Men dat kan jeg altså ikke bruge til dette formål, kan jeg

Det handler ikke så meget om hvilket program du bruger til at skrive
dine sider i, men mere om hvilket program kører der på din webserver.
Problemet er netop det at javascript udføres på klientens computer,
altså på den computer der besøger din hjemmeside, og derfor er lidt
begrænset i hvad det kan. Du skal have fat i noget der kan udføres på
selve serveren, det kan være PHP, ASP, CGI, JSP eller et af de mange
andre serverside sprog. Snak med din webserver om hvilke der er
installeret.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mikael Larsen

Dato : 09-09-01 12:47

> [...]
> selve serveren, det kan være PHP, ASP, CGI, JSP eller et af de mange
> andre serverside sprog. Snak med din webserver om hvilke der er

Tak for dine svar.
Jeg har lige snakket med min udbyder (Worldonline), om hvilke programmer som
befinder (eller som kan installeres) sig på den server, hvor min hjemmeside
befinder sig. Worldonline fortæller mig, at jeg ikke kan få PHP, ASP, CGI
eller JSP på serveren, da jeg ikke har et Webhotel hos dem.
Det eneste jeg har mulighed for at bruge, er frontpage2000 extentions, som jeg
så bruger (da jeg jo bruger frontpage 2000 til at lave min hjemmeside).

Betyder det, at jeg er nød til at kan finde en "Anbefal denne side til en ven"
funktionen hosted ? - jeg vil jo helst have, at der ikke er forstyrende
reklamer blandet ind i funkionen.

Med venlig hilsen

Mikael Larsen
http://www.svs.main-page.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-09-01 13:29

Mikael Larsen wrote:

> Betyder det, at jeg er nød til at kan finde en "Anbefal denne side til en ven"
> funktionen hosted ?

ja.

- jeg vil jo helst have, at der ikke er forstyrende
> reklamer blandet ind i funkionen.

der kan jeg ikke hjælpe dig, desværre.

Fra : Mikael Larsen

Dato : 09-09-01 13:58

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> ja.
>
> - jeg vil jo helst have, at der ikke er forstyrende
>
> der kan jeg ikke hjælpe dig, desværre.

Tak for svaret.

OK, jeg vi så prøve om jeg ikke kan finde en hosted "Anbefal denne side til en ven"
funktion uden for meget reklame indblandet.

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Mikael Larsen

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 09-09-01 16:51

"Mikael Larsen" <art@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> Det eneste jeg har mulighed for at bruge, er frontpage2000 extentions, som
jeg
> så bruger (da jeg jo bruger frontpage 2000 til at lave min hjemmeside).

Nu aner jeg personligt ikke, hvad extenions egentligt er i stand til.
Såfremt der skulle være muligheder med Extentions, så vil der givetvis være
nogen der kan svare på dit spørgsmål i Frontpage gruppen:

> Betyder det, at jeg er nød til at kan finde en "Anbefal denne side til en
ven"
> funktionen hosted ? - jeg vil jo helst have, at der ikke er forstyrende
> reklamer blandet ind i funkionen.

Som Knud også er inde på så kan du godt lave funktionen via JavaScript
selvom det ikke er særlig optimalt. Prøv at spørge i

> Mikael Larsen

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : Mkael Larsen

Dato : 09-09-01 17:36

Kasper Kyndsberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
>
> Som Knud også er inde på så kan du godt lave funktionen via JavaScript
> selvom det ikke er særlig optimalt. Prøv at spørge i

Tak for dit svar.

Det vil jeg prøve.

Med venlig hilsen

Mikael Larsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-09-01 23:02

Mikael Larsen <art@wanadoo.dk> skrev

> Worldonline fortæller mig, at jeg ikke kan få PHP,
> ASP, CGI eller JSP på serveren, da jeg ikke har
> et Webhotel hos dem.

Du kan jo bare købe et webhotel der kan klare opgaven - det koster ikke så
meget.

Prøv at spørge i news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel

de ved hvad der skal til.

--
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-09-01 15:40

Sat, 8 Sep 2001 11:17:33 +0000 (UTC), skrev Mikael Larsen
<art@wanadoo.dk>:

>Er den nogen som ved, hvor man kan finde et Javascript, som gør
>at besøgene af min hjemmeside kan anbefale den til andre ?

Du kan se et eksempel på det på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/ie5/start.htm>,
men som Lars skriver vil noget serverside være bedre.

Ovennævnte kræver, at der er opsat en mailklient på maskinen.

Fra : Mikael Larsen

Dato : 09-09-01 10:13

Hej Knud

Tak for dit svar.

Jeg har set dit eksenpel og jeg kan se, at der er en ulæmpe, hvis
man ikke får ændret til modtager adressen.

Jeg vil prøve om jeg kan få fat i et script, som kan udføre
opgaven.

Med venlig hilsen

Mikael Larsen
http://www.main-page.com