Bøger
Fra : Peter - the dane

Dato : 08-09-01 10:02

Hej, igen

Er der nogen her som kender nogen gode bøger om red hat jeg kan læse.
Jeg ved godt at selve konceptet "bog" måske er fremmedartet for de
flester her men alligevel.

På forhånd tak

Peter

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-09-01 10:03

nomail@nowhere.dk (Peter - the dane) writes:

> Er der nogen her som kender nogen gode bøger om red hat jeg kan læse.

Jeg ved ikke hvor meget Red Hat-specifikt det er med standardværket på
dansk om linux er vel efterhånden FTAV, http://sslug.dk/linuxbog

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : hahaha

Dato : 08-09-01 12:02

> Jeg ved ikke hvor meget Red Hat-specifikt det er med standardværket på
> dansk om linux er vel efterhånden FTAV, http://sslug.dk/linuxbog

Tak for svaret men jeg tænkte mere på en bog som man køber i en boghandel
og læser ved at bladre iden. Jeg har et eller andet med det at læse på
skærmen. Særligt hvis det er store værker. Syntes ikke rigtig jeg kan
koncentrere mig. Det er osse svært at hive pc'en med på lokum. Jeg HAR
prøvet. Måske med en længere ledning.

mvh
Peter

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 08-09-01 12:12

In article <20010908.130137.1782436840.1961@localhost.localdomain>, hahaha
wrote:

> [...]
> skærmen. Særligt hvis det er store værker. Syntes ikke rigtig jeg kan
> koncentrere mig. Det er osse svært at hive pc'en med på lokum. Jeg HAR
Jamen SSLUGs Linuxbog er skam også udgivet i en "træudgave" (papir :). Jeg ved
ikke hvor man kan købe den, men jeg har i hvert faldt lånt dent på biblioteket
engang. Med den version jeg lånte fulgte der også ~4 CD-R'er med til instal-
lation af forskellige distributioner...

I øvrigt synes jeg det er en dårlig idé at købe en bog der handler helt speci-
fikt om én distribution, for så risikerer du at være på bar bund hvis du en dag
vil prøve en anden distribution.

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)

Fra : Peter The dane

Dato : 08-09-01 19:09

Tak for svaret

hilsen

peter

Fra : DUdsen

Dato : 08-09-01 15:14

hahaha wrote:

> [...]
> rigtig jeg kan koncentrere mig. Det er osse svært at hive pc'en med på
> lokum. Jeg HAR prøvet. Måske med en længere ledning.

nede i bunden af siden på http://www.sslug.dk/linuxbog/ er der links
til folk der forhandler den/dem i analog form (papir)

Fra : Rasmus Toftdahl Oles~

Dato : 08-09-01 12:05

> [...]
>
> Er der nogen her som kender nogen gode bøger om red hat jeg kan læse.
> Jeg ved godt at selve konceptet "bog" måske er fremmedartet for de

Hvis du er på begynder stadiet kan du ligeså godt starte med
Linuxbogen og arbejde dig frem vha. HOWTOS derefter.
Men hvis du _vil_ have et bog forslag, købt jeg RedHat Linux Unleashed,
dengang til RedHat 5.2, den er ok til nybegyndere/let øvede, men jeg
kan se at de har lavet en Installing RedHat Linux også, så det kan
være den har overtaget noget information fra den gamle Unleashed.
http://www.samspublishing.com/detail_sams.cfm?item=0672319853
Ellers har O'Reilly også en bog om RedHat, har ikke læst den men man
går sjældent galt i byen med O'Reilly.

--
Best Regards / Venlig Hilsen
   Rasmus Toftdahl Olesen