/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Modem:56K- Opkobling ca. 49000b.p.s?
Fra : Anders Nicolai Ander~


Dato : 08-09-01 09:03

Jeg opkobles m. ca. 49000b.p.s(CIBERCITY)
Har nogen oplevet ca. 56000b.p.s m. 56K modem?
Hvilket selskab skal jeg vælge for at få bedst/bedre opkobling?
Spiller lokale forhold ind?


--
Posted from port233.cvx1-svg.ppp.cybercity.dk [217.157.92.234]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

 
 
KO (08-09-2001)
Kommentar
Fra : KO


Dato : 08-09-01 09:37

56k/s er nærmest uopnåeligt!! 52k/s kan nås hvis man er meget heldig. Du har ret, lokale forhold spiller ind. Dette skyldes at det
jo er et analogt modem du har, og derfor er det modtageligt overfor støj (linien). Selskabet tror jeg er lige meget, og har selv
gode erfaringer med Cybercity.

"Anders Nicolai Andersen" <nic.pernille@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4e932be55e180d67a3cd422c8c95bb9a.22003@mygate.mailgate.org...
> Jeg opkobles m. ca. 49000b.p.s(CIBERCITY)
> Har nogen oplevet ca. 56000b.p.s m. 56K modem?
> Hvilket selskab skal jeg vælge for at få bedst/bedre opkobling?
> Spiller lokale forhold ind?




Jamse (08-09-2001)
Kommentar
Fra : Jamse


Dato : 08-09-01 10:56

Måske I kunne hjælpe mig. Jeg har en meget langsom forbindelse, og ville
gerne kende den kommando, man kan skrive ind i indstillingeren, for at
se de reelle opkoblingshastighed.
Mvh
Jan

"Anders Nicolai Andersen" <nic.pernille@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4e932be55e180d67a3cd422c8c95bb9a.22003@mygate.mailgate.org...
> Jeg opkobles m. ca. 49000b.p.s(CIBERCITY)
> Har nogen oplevet ca. 56000b.p.s m. 56K modem?
> Hvilket selskab skal jeg vælge for at få bedst/bedre opkobling?
> Spiller lokale forhold ind?
>
>
> --
> Posted from port233.cvx1-svg.ppp.cybercity.dk [217.157.92.234]
> via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG


Rasmus A. Nielsen. (08-09-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus A. Nielsen.


Dato : 08-09-01 14:51

Mit 56K modem kører bedst ved denne init-streng:
+MS=12,1,32000,33333,1,0

Her kører det stabilt hele tiden, og ikke kun i perioder.

Jeg kan godt koble op med meget mere, m en det kører meget langsommere pga.
støj på linien.



K56-initialiseringsstrenge:

Man kan risikere at ens modem kører for hurtigt i forhold til hvad den
analoge telefonlinje kan klare. Dette vil resultere i, at modemet undervejs
genforhandler hastighed. I de 10-15 sekunder, genforhandlingen finder sted,
kan der ikke overføres data på linjen. Dette vil føles som huller i
datastrømmen. Senere vil man kunne risikere at modemet igen kører op i
hastighed, for igen at give problemer...

For at afhjælpe problemet, kan man låse modemet til en lavere
maksimum-hastighed, så det ikke kører hurtigere end telefonnettet kan klare.
De aktuelle kommandoer varierer alt efter om man kører k56flex eller v.90.
Det gøres ved at tilføje følgende init-streng:

+MS=protokol,1,mininum,maksimum,1,0

protokol erstattes med 56 for k56flex, og 12 for v.90

minimum og maksimum erstattes med den ønskede minimums- og
maksimumshastighed. Minimumshastigheden kan uden problemer sættes til 32000,
og man vil i næsten alle tilfælde være sikret en stabil forbindelse ved at
erstatte maksimumshastigheden med 40000. For eksempel:

Init-strenge til fastlåsning af hastighed

K56flex:
+MS=56,1,32000,40000,1,0

V.90:
+MS=12,1,32000,40000,1,0


I Windows95/98 tilføjes dette under modemindstillingerne i
Kontrolpanel. Her skal du klikke på dit modem, vælge Egenskaber, fanebladet
Tilslutning, knappen Avanceret, under Yderligere indstillinger. Såfremt der
står noget i forvejen, skal init-strengen blot tilføjes umiddelbart efter
(dvs. ingen mellemrum).

Man kan selv regulere maksimumhastigheden, til man får en hurtig og
stabil forbindelse. Det skal her bemærkes, at intervallerne er forskellige
for K56flex og v.90:

K56-Intervaller

K56flex:
(reguleres i trin af 2000)
32000, 34000, 36000, 38000, 40000, 42000, 44000, 46000, 48000,
50000, 52000, 54000, 56000

V.90:
(reguleres i trin af 1333)
32000, 33333, 34667, 36000, 37333, 38667, 40000, 41333, 42667,
44000, 45333, 46667, 48000, 49333, 50667, 52000, 53333, 54667, 56000



--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================
Remove one @ then Reply ! ! !
===========================









Torbenth (08-09-2001)
Kommentar
Fra : Torbenth


Dato : 08-09-01 23:40


Rasmus A. Nielsen. skrev i meddelelsen ...
>Mit 56K modem kører bedst ved denne init-streng:
>+MS=12,1,32000,33333,1,0
>
>Her kører det stabilt hele tiden, og ikke kun i perioder.



Hej.

Har du prøvet at koble dine telefoner fra? Der er visse telefoner som giver
støj på linien så hastigheden skal sættes ned.

Mvh.
Torben


Rasmus A. Nielsen. (08-09-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus A. Nielsen.


Dato : 08-09-01 23:54


"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev:


> Har du prøvet at koble dine telefoner fra?

Ja, jeg har sågar prøvet at trække en direkte linie ned til boxen, hvor
telefonen ledningerne kommer op af jorden.
Det er træls at bo på landet!
3,5 KB er min gennemsnits DL hastighed med mit 56K modem.



--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================
Remove one @ then Reply ! ! !
===========================



Kenneth Olsen (08-09-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth Olsen


Dato : 08-09-01 23:51

Rasmus A. Nielsen. skrev:
> Ja, jeg har sågar prøvet at trække en direkte linie ned til boxen, hvor
> telefonen ledningerne kommer op af jorden.
> Det er træls at bo på landet!
> 3,5 KB er min gennemsnits DL hastighed med mit 56K modem.

Stadigt ikke helt dårligt, før jeg fik ADSL så lå jeg på 2 - 2.5 kb/sec
med mit 56K modem...

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags
ting, og det er genier der derved får ideen til revolutionerende
opfindelser eller opdagelser"

Rasmus A. Nielsen. (09-09-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus A. Nielsen.


Dato : 09-09-01 00:03


"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev:

> Stadigt ikke helt dårligt, før jeg fik ADSL
> så lå jeg på 2 - 2.5 kb/sec med mit 56K modem...

Hvis jeg ikke fikserer hastigheden, så ville min DL hastighed ej heller
overstige 2,5 KB/sec.
Hurra for den lille Init-streng.


--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================
Remove one @ then Reply ! ! !
===========================



Torbenth (08-09-2001)
Kommentar
Fra : Torbenth


Dato : 08-09-01 23:37


Jamse skrev i meddelelsen <3b99eb24$0$14825$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>...
>Måske I kunne hjælpe mig. Jeg har en meget langsom forbindelse, og ville
>gerne kende den kommando, man kan skrive ind i indstillingeren, for at
>se de reelle opkoblingshastighed.
>Mvh
>Jan
>


Hej.

Du skal skrive W2 i indstillinger.

Mvh.
Torben


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste