Hvor meget strøm ?
Fra : Bjarne

Dato : 08-09-01 08:42

Til en ny PC under opbygning skal jeg finde en strømforsyning, men hvor
stor skal den være ?

Jeg vakler lidt imellem Abit KG7-raid og Giga-byte 7DXR som bundkort
og kan ikke se på deres hjemmesider hvormeget strøm de skal bruge.
Hvorfor skriver de ikke lige det ?

Jeg har ikke kigget endnu, men regner med jeg kan finde CPU'ens strømforbrug
på AMD siderne.

Det er tanken, at der skal sidde en AMD 1400 samt 512MB DDR på kortet.
Derudover skal der selvfølgelig være DVD, floppy, min. 2 Barracude IV,
grafikkort og evt. lydkort.

Addtronics kabinet kommer default med 300W PSU, det synes jeg lyder lidt
småt, så jeg havde tænkt mig at købe kabinettet uden PSU og så sætte en
anden, f.eks. en Enermax i.
Men er 350W nok ? Er 430W overkill ?

mvh,
Bjarne

Fra : KO

Dato : 08-09-01 09:42

"Bjarne " <bjb@c.dk> skrev

> Til en ny PC under opbygning skal jeg finde en strømforsyning, men hvor
> stor skal den være ?

/KLIP/

> Addtronics kabinet kommer default med 300W PSU, det synes jeg lyder lidt
> småt, så jeg havde tænkt mig at købe kabinettet uden PSU og så sætte en
> anden, f.eks. en Enermax i. Men er 350W nok ? Er 430W overkill ?

Watt er altså ikke alt!! Min egen 250w strømforsygning trækker en AMD 850 T-Bird og GF2Pro + HD o.s.v. uden problemer. Det kommer
nemlig også an på om den er strømstærk.

Men uden at vide hvor meget dit system vil trække, tror jeg umiddelbart en 300watt strømforsygning burde kunne gøre det. Men hvis du
har pengene til det, så køb dog en større strømforsygning, husk bare at gøre dig selv den tjeneste, at den ikke larmer/støjer helt
vildt

Fra : Bjarne

Dato : 09-09-01 10:42

In article <3b99d9db$0$263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
   "KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> writes:
> "Bjarne " <bjb@c.dk> skrev

:snip

> [...]
>
> Men uden at vide hvor meget dit system vil trække, tror jeg umiddelbart en 300watt strømforsygning burde kunne gøre det. Men hvis du
Joh, spørgsmålet gik måske også lidt på hvormeget bundkort/cpu bruger af strøm.
Så kunne jeg lægge tallene sammen.

> har pengene til det, så køb dog en større strømforsygning, husk bare at gøre dig selv den tjeneste, at den ikke larmer/støjer helt
> vildt
Lyder fornuftigt. Tak for svaret.

mvh,
Bjarne

Fra : Stig Thomsen

Dato : 09-09-01 12:21

Hej Bjarne .

Jeg har et Giga-byte 7DXR og ville køre raid med det .
Det er ikke lykkedes mig selv efter div. opdateringer af driver .
Bios'en (raid) starter simpelthen ikke op !

M.v.h.

Stig Thomsen

Fra : Bjarne

Dato : 09-09-01 13:14

In article <3b9b505d$0$14816$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
   "Stig Thomsen" <stigthomsen@mail1.stofanet.dk> writes:
> Hej Bjarne .
>
> Jeg har et Giga-byte 7DXR og ville køre raid med det .
> Det er ikke lykkedes mig selv efter div. opdateringer af driver .
> Bios'en (raid) starter simpelthen ikke op !
Av, det lyder skidt
Inden dit indlæg var jeg 95% tæt på Abit, nu er jeg 100% sikker på at jeg
vælger Abit. Blandt andet fordi det ud fra manualen, ser noget nemmere ud
at have med at gøre omkring opsætning af raid. For mig er det væsentligt
at kunne køre raid-1.

Tak for indlægget, håber du får løst problemet.

mvh,
Bjarne