OS2ASPI
Fra : Peter Jespersen

Dato : 08-09-01 02:29

Hola!

Fik pludselig den tåbelige ide at sætte CDRecord op til at bruge
min HP CD-Writer (EIDE brænder)

Ved boot mener systemet ikke at det kan loade OS2ASPI, hvilket
så igen betyder at ASPIRouteren selvfølgelig også går kold!
Nu er det ved at være et års tid siden jeg har rodet rundt med
dette her så der er lidt rust hist og her!
Jeg husker noget om at der er en bestemt rækkefølge som nogen af
driverne skal loades i, men er ikke sikker...kan i hjælpe ??

På forhånd en ydmyg tak
Live long and prosper...

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 08-09-01 01:39

On Fri, 7 Sep 2001 23:29:28, "Peter Jespersen" <flywheel@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>
>Ved boot mener systemet ikke at det kan loade OS2ASPI, hvilket
>så igen betyder at ASPIRouteren selvfølgelig også går kold!

Kører du med DaniATAPI.FLT?

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : Peter Jespersen

Dato : 08-09-01 12:56

On 08 Sep 2001 00:38:50 GMT, torsten.balle.koefoed@somewhere.dk
wrote:

>Kører du med DaniATAPI.FLT?

Ja....har endda opdateret den medfølgende daniatap.flt (de har
skåret fornavnet ned for at tækkes 8+3 (FAT16) brugere)
og Danis506

De er indsat i følgende rækkefølge:

BASEDEV=danis506.add
basedev=daniatapi.flt
BASEDEV=OS2DASD.DMD
DEVICE=c:\os2\boot\OS2ASPI.DMD /ALL
DEVICE=c:\OS2\BOOT\ASPIROUT.SYS /v
Live long and prosper...

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 08-09-01 14:35

On Sat, 8 Sep 2001 09:55:43, "Peter Jespersen" <flywheel@worldonline.dk>
wrote:

>De er indsat i følgende rækkefølge:
>
>BASEDEV=Danis506.add
>basedev=Daniatapi.flt
>BASEDEV=OS2DASD.DMD
>DEVICE=c:\os2\boot\OS2ASPI.DMD /ALL
>DEVICE=c:\OS2\BOOT\ASPIROUT.SYS /v

Den eneste forskel, jeg kan se fra mit system, er, at der er byttet om
på DaniAtapi.flt og OS2DASD.DMD. DaniATAPI.FLT kommer også efter alle de
andre CD-ROM-drivere, men jeg ved ikke, om det har nogen betydning.

Du har selvfølgelig rem'et både IBMATAPI.FLT og IBMIDECD.FLT, ikke?

Fra : Peter Jespersen

Dato : 08-09-01 19:04

On 08 Sep 2001 13:34:57 GMT, torsten.balle.koefoed@somewhere.dk
wrote:

> [...]
>andre CD-ROM-drivere, men jeg ved ikke, om det har nogen betydning.
>
>Du har selvfølgelig rem'et både IBMATAPI.FLT og IBMIDECD.FLT, ikke?

De er væk! (Ja man ved jo aldrig...men jeg har lige testet for
det)
Live long and prosper...

Fra : Peter Jespersen

Dato : 10-09-01 23:13

On Sat, 08 Sep 2001 11:55:43 +0200 (CEST), Peter Jespersen
wrote:

Min foreløbige konklusion er at der er et eller andet der er
gået galt ved installationen, har fundet flere smuttere idag!

Takker for hjælpen

Live long and prosper...

Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-09-01 16:30

On 08 Sep 2001 00:38:50 GMT, torsten.balle.koefoed@somewhere.dk
wrote:

Geninstallere eCS og fik min OS2ASPI igen....til gengæld er
WatchCat igen ikke til at råbe op og Pilot-link vil ikke snakke
med min Pilot!
Er det lykkedes nogen overhovedet at få fremstillet en
installation hvor det hele fungerer ???
Live long and prosper...

Fra : peter volsted

Dato : 08-09-01 02:02

hi

-----

> Jeg husker noget om at der er en bestemt rækkefølge som nogen af
> driverne skal loades i, men er ikke sikker...kan i hjælpe ??

Klaus Staedtler & Goran Ivankovic's ConfigTool rummer den formentlig største
samling facts om config.sys, og kan yderligere analysere din c.s og fortælle
om fejl og inconsistencies. Om den kan pege på en løsning af dit problem ved
jeg dog ikke.
Under OS2ASPI har den flg:
" <<=TIP=>> If you are using RSJ CD Writer 2.59 or above you may add the
parameter /ALL to BASEDEV=OS2ASPI.DMD. Also needed by SANE and CDRECORD.
After booting your machine, the recorder will be useable as a standard CDROM
drive, and you will nevertheless be able to attach the CD to your filesystem.
But please ensure that you're not using the CDROM drive letter at the same
time when the CDR is attached to RSJ's filesystem, otherwise this will result
in errors. If you are using
RSJ CD Writer 2.7 you can add unsupported drives"
Du kan finde den her:
   <http://www.os2world.com/goran/index.htm>; men osse hos hobbe

--
good luck