Pronews og Æ/Ø/Å
Fra : Knud

Dato : 07-09-01 21:22

Hej

Jeg har lige leget lidt Pronews fordi jeg er lidt træt af Netscape 4.6
laver skudermuder i news og forlanger at hente alle headerne igen.

Men er der nogen der kan få den til vise Æ/Ø/Å korrekt ?

Knud

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 08-09-01 01:48

On Fri, 7 Sep 2001 20:21:57, Knud <knud-ch@post1.tele.dk> wrote:

>Men er der nogen der kan få den til vise Æ/Ø/Å korrekt ?

Settings -> Group Defaults (8/9 - Codepage):

Encoding method: 8-bit eller Quoted Printable
Viewing default: ISO-8859-1 (Latin 1)
Codepage: Current
Posting: ISO-8859-1

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : Knud

Dato : 08-09-01 16:18

Hej

Problemet er at nogle indlæg er iorden andre ikke.
Jeg har kigget i headeren og sammenlignet.
Dem hvor det går galt har ingen char. set sat i headeren.
Det underlige er at NS 4.61 viser dem fint.
Dit forslag hjalp kun delvist.

Prøv at se thread "NT kan logge på et OS/2 Domæne" i denne NG.
Headeren viser ikke korrekt men indholdet er korrekt når jeg bruger dine
angivelser.

Mvh.

Knud

Fra : Knud

Dato : 08-09-01 21:45

Bare for detaljer, dit indlæg vises også med forkert header i Pronews
men fint i NS.

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 08-09-01 23:58

On Sat, 8 Sep 2001 20:45:29, Knud <knud-ch@post1.tele.dk> wrote:

>Bare for detaljer, dit indlæg vises også med forkert header i Pronews
>men fint i NS.

Det lyder sgu' godtnok mystisk, for de ser rigtige nok ud her. Hvilken
version af Pronews bruger du?

Fra : Knud

Dato : 09-09-01 12:35

Ver 1.51 ib 104, den nyeste jeg kunne finde på hobbes.

Denne gang ser den rigtig ud !

Lidt mærkeligt da har prøvet fjene denne newsgroup og loade headerne
igen med den nye setting.

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 09-09-01 21:37

On Sun, 9 Sep 2001 11:34:31, Knud <knud-ch@post1.tele.dk> wrote:

>Ver 1.51 ib 104, den nyeste jeg kunne finde på hobbes.

Det er den samme som her. Jeg tror, det er den seneste.

Fra : Allan

Dato : 10-09-01 13:26

On Sun, 9 Sep 2001 20:37:10 UTC, torsten.balle.koefoed@somewhere.dk wrote:

> Det er den samme som her. Jeg tror, det er den seneste.

Det er det osse. En ny version er dog lige på trapperne - og denne gang
er det lykkedes at få has på den bug, der undertiden fik hentning af headere og
decodning til at fortsætte ud i det uendelige.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 10-09-01 18:09

On Mon, 10 Sep 2001 12:25:52, allan2@warpspeed.dyndns.dk (Allan) wrote:

>Det er det osse. En ny version er dog lige på trapperne - og denne gang
>er det lykkedes at få has på den bug, der undertiden fik hentning af headere og
>decodning til at fortsætte ud i det uendelige.

Rart at vide, de stadig bug-fixer. Jeg troede faktisk, de var stoppet
efter sidste version.

Fra : knud-ch@post1.tele.d~

Dato : 10-09-01 20:49

On Mon, 10 Sep 2001 17:09:17, torsten.balle.koefoed@somewhere.dk
wrote:

> Rart at vide, de stadig bug-fixer. Jeg troede faktisk, de var stoppet
> efter sidste version.

En ting irreterer, at man ikke kan skjule indlæg som er læst.
Måske er det mig der bare ikke kan finde ud af det.

Knud

Fra : Allan

Dato : 11-09-01 05:02

On Mon, 10 Sep 2001 19:49:26 UTC, knud-ch@post1.tele.dk wrote:

> En ting irreterer, at man ikke kan skjule indlæg som er læst.
> Måske er det mig der bare ikke kan finde ud af det.

Du kan jo evt bare sortere, så læste indlæg kommer enten først eller sidst.

Fra : Allan

Dato : 11-09-01 05:02

On Mon, 10 Sep 2001 17:09:17 UTC, torsten.balle.koefoed@somewhere.dk wrote:

> Rart at vide, de stadig bug-fixer. Jeg troede faktisk, de var stoppet
> efter sidste version.

Nej, det er bestemt ikke en process der stopper. Der er ganske aktiv gang i
at få fundet alle bugs; men der er desværre nok ikke manpower til at foretage
nogen større udvidelser.
Lige nu er næste version blevet udskudt en smule, da en god del bugs er fundet
omkring afsending af binære msgs osse, så man arbejder lige videre med at
få bragt dette på plads, så det rent faktisk virker fornuftigt.
Derudover er der osse rettet mange fejl, som tidligere gjorde, at der skete mærkelig
sammenblandig af 'bodies' , og som nogen gange gjorde, at download gik i stå
(locked).

Så, man har bestemt ikke stoppet fejlretningen - og jeg vil tro at du både vil opleve
næste version som lidt hurtigere, og med meget mindre 'mærkelig opførsel'

Fra : knud-ch@post1.tele.d~

Dato : 11-09-01 21:19

Fra : Knud

Dato : 12-09-01 07:17

Hej

Ja det gav lige dobbelt posting om det skyldes pronews eller TDC rod med
news serverne ved jeg ikke.

Jeg må indrømme at indtil videre har Pronews ikke rigtig overbevist mig,
utrolig mange menu funktioner men der mangler overskuelighed i det.
Det gælder også når en gruppe vises, jeg kan se at det hjælper at
sorterer efter "unread" da "read" postings kommer ind imellem.
En anden ting er også at det tager betydelig tid når Pronews skal
opbygge "træet" med mange indlæg i en gruppe, prøv at sammenligne med
Netscape hvis man har en gruppe med eks. 2000 indlæg og få (50) ulæste
for se hvor hurtigt den viser de 50 indlæg, pronews tager lige lang tid
uanset om der kun er 1 ulæst indlæg.
Ingen tvivl Pronews har mange stærke ting men "dagligdags" brugen er
lidt omstændelig.
Er der nogen der kender PMINews, desvære er produktet "dødt".

Knud

Fra : Allan

Dato : 12-09-01 20:09

On Wed, 12 Sep 2001 06:17:04 UTC, Knud <KNUD-CH@POST1.TELE.DK> wrote:

> Ja det gav lige dobbelt posting om det skyldes pronews eller TDC rod med
> news serverne ved jeg ikke.

Ser mystisk ud - ID genereret af pronews - men der er et døgns forskel ??

> [...]
> Det gælder også når en gruppe vises, jeg kan se at det hjælper at
> sorterer efter "unread" da "read" postings kommer ind imellem.

Sortering er faktisk en af de ting, der virker rigtigt godt.

> [...]
> Netscape hvis man har en gruppe med eks. 2000 indlæg og få (50) ulæste
> for se hvor hurtigt den viser de 50 indlæg, pronews tager lige lang tid

Der er bestemt stor forskel i PN på, om der er mange eller få msgs. Jeg har
prøvet med 90.000 (binær gruppe), og det kræver en god arbejdshest
Det er dog sorteringen og trådning og filtrering, der tager en god del af tiden.

> Ingen tvivl Pronews har mange stærke ting men "dagligdags" brugen er
> lidt omstændelig.

Når man har vænnet sig til den, synes jeg den er OK; men den kan skam på
mange måder blive bedre.

Du skal lave et filter. På filtersiden indtaster du
flags="R"
nede i filterstrengsfeltet. Så vælger du action (highlight "HIDE"), tryk på
ADD, APPLY, OK

> Er der nogen der kender PMINews, desvære er produktet "dødt".

Jo, jeg brugte denne før Pronews. PMI er en fin newsreader; men den har
desværre nogle mindre bugs, der irriterer engang imellem. Den har dog
osse nogle faciliteter, som ikke findes i PN, fx en mange gange bedre
søgefunktion.

Fra : Knud

Dato : 13-09-01 06:42

Allan wrote:

> Ser mystisk ud - ID genereret af pronews - men der er et døgns forskel ??

Jeg tror ikke det lønner sig grave i det, TDC news kører af h.... til i
øjeblikket, jeg tror faktisk det der gjorde mig sur på min Netscape
skyldes TDC news, der skete et eller andet og NS mente den skulle hente
ALLE headere igen, siden har jeg hørt andre også har haft det problem,
noget med renummerering.

> Du skal lave et filter. På filtersiden indtaster du
> flags="R"
> nede i filterstrengsfeltet. Så vælger du action (highlight "HIDE"), tryk på
> ADD, APPLY, OK

Ok, tak, jeg vil prøve det når jeg kommer til min OS2 maskine igen.
Jeg kiggede faktisk lidt på det men strandede i den med "flag" og
betydning.

Manglende dokumentation er anden ting, eks. savner jeg en oversigt over
flag og deres betydning.

Du ved måske også hvordan man får den til lukke en thread "helt" op når
man klikker på den, ikke kun første nivau ?

Knud

Fra : John Faurholt

Dato : 13-09-01 12:03

On Thu, 13 Sep 2001 05:42:28, Knud <KNUD-CH@POST1.TELE.DK> wrote:

> Du ved måske også hvordan man får den til lukke en thread "helt" op når
> man klikker på den, ikke kun første nivau ?

Nu er jeg ikke klar over om jeg forsår dig ret, men hvis du highlighter det
første brev i en tråd og derefter dobbeltklikker på det lille + åbnes og
markeres hele tråden.

mvh John

Fra : Allan

Dato : 13-09-01 16:55

On Thu, 13 Sep 2001 05:42:28 UTC, Knud <KNUD-CH@POST1.TELE.DK> wrote:

> [...]
> betydning.
>
> Manglende dokumentation er anden ting, eks. savner jeg en oversigt over

Det er da ellers tydeligt beskrevet i online hjælpen.
Tryk Help på filter-siden, og klik på "Filters" i første linje, så er du på siden
der forklarer bl.a. dette.

> Du ved måske også hvordan man får den til lukke en thread "helt" op når
> man klikker på den, ikke kun første nivau ?

Yep - dobbelt-klik på +'et.

Fra : knud-ch@post1.tele.d~

Dato : 13-09-01 19:52

Til Allan og John

I har ret, tak for det.

Flag havde jeg ellers ledt en del efter, jeg tænkte måske også på
symbolerne hvilket betyder hvad.

Jeg har lavet mig en fil TIPS.TXT sammen med Pronews, der skriver jeg
guldkornene i.

Mvh.Knud

Fra : Knud

Dato : 09-09-01 12:42

Lige en rettelse til mit svar.

Man skal sørge for at rette codepage settingen inden headere hentes,
dvs.
go offline
subscribe group
rette codepage
go online

ovennævnte er ikke nødvendig hvis setting er lavet group default.

Tak hjælp
Nu for Pronews en prøvetid til sammenligning med NS.