net 10/100 m bit
Fra : Ivan & Ida Gregersen

Dato : 07-09-01 21:08

hej ng
er det nogen der ved om et 10 m bit signal er kraftigere
end 100 m bit .
jeg har en maskine med et 10 m bit og sætter et 100 m bit i
men så finder den ikke nettet
det fungerer perfect med 10 m bit
kan det være længden på kablet der spiller ind
ca 35m
håber på hjælp
mvh Ivan Gregersen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 07-09-01 21:32

Hej "Ivan & Ida Gregersen" <vvvwasco@hotmail.com>

>er det nogen der ved om et 10 m bit signal er kraftigere
>end 100 m bit.

Det er i hvert fald elektrisk helt forskelligt. 100 Mbps stiller
større krav til kablingen, så det er ikke unormalt at 100 Mbps ikke
kan transporteres over kabler af for ringe kvalitet.

>kan det være længden på kablet der spiller ind
>ca 35m

Som udgagspunkt, nej. Enten er kablet for ringe og ellers linker de to
netkort ikke. Husk at det kræver et 100 Mbps kort i begge ender og at
auto-negotiation ikke altid virker.

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=range
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=ethernet
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=netslow
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=netdebug

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ivan & Ida Gregersen

Dato : 09-09-01 17:31

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> wrote in message
> [...]
> større krav til kablingen, så det er ikke unormalt at 100 Mbps ikke
> kan transporteres over kabler af for ringe kvalitet.

der er brugt Cat 5 kabel så det burde ikke være
kval problem

> Som udgagspunkt, nej. Enten er kablet for ringe og ellers linker de to
> netkort ikke. Husk at det kræver et 100 Mbps kort i begge ender og at
> auto-negotiation ikke altid virker.

Der er 10/100 mbps på de 4 andre maskiner i netværket
og de kører over en 10/100mbps switch ..så der er der heller ikke problemer

Fra : Arne Keller

Dato : 09-09-01 18:32

On Sun, 9 Sep 2001 18:30:54 +0200, "Ivan & Ida Gregersen"
<vvvwasco@hotmail.com> wrote:

>der er brugt Cat 5 kabel så det burde ikke være
>kval problem

Kabler og konnektorer skal være mindst cat 5.
Derefter skal det monteres korrekt, her er der ofte problemer når folk
uden erfaring monterer kabling.
Endelig skal patchkabler også være af fornuftig kvalitet, her er der
ofte problemer, mange patchkabler som sælges overholder ikke kravene
til cat 5.

Produkter og håndværk er lige vigtige, det er ikke uden grund visse
firmaer uddanner deres montører på 3-4 dages kurser.

>Der er 10/100 mbps på de 4 andre maskiner i netværket
>og de kører over en 10/100mbps switch ..så der er der heller ikke problemer

Læs hvad Lars skriver og følg linkene, så bliver du måske meget
klogere

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.