Backup af mysql db ?
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 07-09-01 14:00

Hejsa.

Hvordan tager jeg en backup af de tabeller (med alt indhold) jeg har
liggende i min database på mit webhotel ?

Jeg er ikke så skrap til sql og jeg bruger for det meste phpmyadmin
til at administrere tabellerne.

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 07-09-01 14:46

>Hvordan tager jeg en backup af de tabeller (med alt indhold) jeg har
>liggende i min database på mit webhotel ?
>Jeg er ikke så skrap til sql og jeg bruger for det meste phpmyadmin
>til at administrere tabellerne.

Det nemmeste vil nok være at tage et dump af tabellerne i phpMyAdmin.
Klik på din databases navn ude i menuen, marker "Structure and data"
og "Send" under "View dump (schema) of database" og klik Go.

Så kommer der en fil til download, det er et dump af din database.

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 07-09-01 19:03

On Fri, 07 Sep 2001 15:45:43 +0200, Andreas Frøsting
<smoelf@phpwizard.dk> wrote:

> [...]
>og "Send" under "View dump (schema) of database" og klik Go.
>
>Så kommer der en fil til download, det er et dump af din database.

Det har jeg gjort - men for hver række der kommer ud står denne linie
lige over:

Hvad går der galt ?

<b>Warning</b>: Cannot set time limit in safe mode in
<b>/net/users/a34/246/venstreodensedk/www/administration/php/phpmyadmin/lib.inc.php3</b>

Fra lib.inc.php3

469 $result = mysql_db_query($db, "SELECT * FROM $table") or
mysql_die();
470 $i = 0;
471 while($row = mysql_fetch_row($result))
472 {
473 set_time_limit(60); // HaRa
474 $table_list = "(";

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 07-09-01 20:18

>Hvad går der galt ?
>473 set_time_limit(60); // HaRa

Prøv at udkommentere linjen, fejlen opstår fordi PHP kører i safemode
og prøver at få lov at bruge op til 60 sek CPU-tid istedet for hvad
der nu er normalt for serveren (typisk 30).

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 07-09-01 22:26

On Fri, 07 Sep 2001 21:17:48 +0200, Andreas Frøsting
<smoelf@phpwizard.dk> wrote:

>Prøv at udkommentere linjen, fejlen opstår fordi PHP kører i safemode
>og prøver at få lov at bruge op til 60 sek CPU-tid istedet for hvad
>der nu er normalt for serveren (typisk 30).

Udkommentere linien ??? Der røg kæden helt af..

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 08-09-01 04:23

>Udkommentere linien ??? Der røg kæden helt af..

Sætte
//
foran, dvs.:

// set_time_limit(60); // HaRa

Eller blot slette linjen :)

(fut: dk.edb.internet.webdesign.serverside.php hvilket betyder at vi
fortsætter derovre)
--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 08-09-01 12:08

On Sat, 08 Sep 2001 05:22:42 +0200, Andreas Frøsting
<smoelf@phpwizard.dk> wrote:

>Sætte
>//
>foran, dvs.:
>
>// set_time_limit(60); // HaRa

Det virkede, tak

>(fut: dk.edb.internet.webdesign.serverside.php hvilket betyder at vi
>fortsætter derovre)

Ok.

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen