HP Scanjet 5P ISA til PCI ?
Fra : Mikkel Olsen

Dato : 07-09-01 06:42

Jeg har nu købt en ny "puter" (1400 TB med 512 MB ram) og kører win2k.
Så langt så godt. Men min højt elskede scanner (HP scanjet 5p) kan ikke
monteres da den er med et SCSI-ISA kort og der IKKE er noget ISA-slot i den
nye pc.
Jeg vil helst ikke købe en ny scanner (selvom det måske er nemmest, og
billigst).
Hvilket SCSI kort skal jeg købe ?
Er der specielle krav ??
og hvad er prisen for disse kort??
Jeg har IKKE andre SCSI enheder og får det nok heller ikke.

Fra : Christian Mygind

Dato : 07-09-01 09:55

"Mikkel Olsen" <Henning-legaard@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
[cut]
> Hvilket SCSI kort skal jeg købe ?

Google er din ven.
"HP scanjet 5p +scsi"

Bla:
http://forums.itrc.hp.com/cm/QuestionAnswer/1,1150,0x639c663ce855d511abcd009
0277a778c,00.html

(beklager linket knækker. Kan ikke huske hvordan man gør!)

/Chr

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 07-09-01 13:44

"Mikkel Olsen" <Henning-legaard@wanadoo.dk> skrev:

> Jeg har nu købt en ny "puter" (1400 TB med 512
> MB ram) og kører win2k.

Jeg overvejer seriøst at sølge min 5P scanner, da jeg ikke kan finde noget
ordentligt scanne værktøj til Win2K.
Er du i besidelse af noget Win2k scanne værktøj til scanneren ?

--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================

Fra : Claus Nielsen

Dato : 07-09-01 15:10

Jeg skiftede også til Win2k med min HP ScanJet 4P. Da det medfølgende
ISA SCSI-kort ikke kan bruges i Win2k, måtte jeg jo ud at investere i
et PCI SCSI-kort. Jeg købte et Tekram DC-315U, og det virker
upåklageligt. Kortet står til 283 kroner på edbpriser.dk, så det er
ikke noget man bliver ruineret af.

>Jeg overvejer seriøst at sølge min 5P scanner, da jeg ikke kan finde noget
>ordentligt scanne værktøj til Win2K.
>Er du i besidelse af noget Win2k scanne værktøj til scanneren ?

Jeg ved ikke om 5P scanneren virker med HP DeskScan 2.9 til Windows
2000, men det virker upåklageligt hos mig, og jeg synes det er det
mest gennemtænkte og brugervenlige scannersoftware jeg har prøvet. Det
software der fulgte med scanneren da jeg købte den, var lige til at
kyle i skraldespanden.

HP DeskScan til Win2k/9x/ME/NT kan hentes ganske gratis her:

http://www.hp.com/cposupport/scanners/software/sj166en.exe.html

Mvh Claus

Fra : peter-nt

Dato : 07-09-01 19:04

Jeg kan anbefale Adaptec 2904 (koster under 400,-) , men hertil skal lægges
prisen for kabel til scanner (kan variere meget alt efter hvor man køber.)
mvh peter-nt