scrom og hd sammen
Fra : per

Dato : 06-09-01 21:05

Kan man ikke sætte en HD og cdrom på samme kabel. Min HD går ud, når
jeg sætter cdrommen til.

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Madsen

Dato : 06-09-01 21:44

"per" <phbyg@privat.dk> skrev:

> Kan man ikke sætte en HD og cdrom på samme kabel.

Jo, snildt.

> Min HD går ud, når jeg sætter cdrommen til.

Er du sikker på at jumperindstillinger er stillet korrekt?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : peter-nt

Dato : 06-09-01 23:51

Din harddisk skal være sat som master, og dit cdrom-drev som slave. På de
fleste cdrom-drev skal jumperen sidde i midten (ud af 3 muligheder
:[:]: ).
mvh peter-nt

Fra : per

Dato : 07-09-01 06:17

On Fri, 7 Sep 2001 00:51:02 +0200, "peter-nt"
<peter-nt@vip.cybercity.dk> wrote:

>Din harddisk skal være sat som master, og dit cdrom-drev som slave. På de
>fleste cdrom-drev skal jumperen sidde i midten (ud af 3 muligheder

nåå ok. men jeg har alså 2 andre hd på et andet kabel.

der er vist 2 kabler til bundkort.
på det ene sidder der 2 hd.

MEN.

på det andet skal der så sidde en hd og cdrom

og så er det alså her jeg skal sætte hd som master , også selvom der
siddder en master på det andet kabel?

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Psyman

Dato : 07-09-01 11:11

> på det andet skal der så sidde en hd og cdrom
>
> og så er det alså her jeg skal sætte hd som master , også selvom der
> siddder en master på det andet kabel?

Ja, du skal have en master og en slave på hver af kablerne (primær og
sekundær ATA) På den sekundære ATA, kan du sådan set selv bestemme om du vil
have cdrom eller hd som master!

Fra : per

Dato : 07-09-01 11:34

On Fri, 7 Sep 2001 11:11:26 +0100, "Psyman" <kratoo@hotmail.com>
wrote:

>Ja, du skal have en master og en slave på hver af kablerne (primær og

Ok så er der lidt at arbejde med. tak for hjælpen.

/Per Hansen

icq 8212837