formular til given e-mail
Fra : Henry Lerche

Dato : 06-09-01 19:34

Hej!
Hvordan oprettes en formular hvor man kan skrive hvilken e- mail
som beskeden skal sendes til.

Venligst Henry Lerche

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 06-09-01 19:55

Henry Lerche <lerche67@hotmail.com> wrote in news:9n8fic$5jt$1@sunsite.dk:

> Hej!
> Hvordan oprettes en formular hvor man kan skrive hvilken e- mail
> som beskeden skal sendes til.

Hvis det skal være i ren HTML, kan du gøre noget lignende:

<form action="mailto:din@adresse.dk" method="post">
<input type="text" name="navn" size="15">
<input type="submit" name="submit" value="Send">
</form>

(Du tilføjer naturligvis bare flere <input> felter alt efter behov.)

Hvis du derimod har adgang til / vil bruge PHP, CGI, ASP eller lignende, så
er der mange flere muligheder. Måske har du adgang til et standard mail CGI
script ved din udbyder(?)

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net

Fra : Henry Lerche

Dato : 06-09-01 20:05

Jeg tror du misforstår, jeg ønsker at man i formularen kan skrive hvilken
e-mail som formularen skal sendes til.

eks. en formular som kunne hedde "Tip en ven" man kan så skrive en e- mail
i feltet og ved sumit bliver en fast tekst sendt til den netop skrevne
e-mail.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 06-09-01 20:26

> [...]
>
> eks. en formular som kunne hedde "Tip en ven" man kan så skrive en e-
> mail i feltet og ved sumit bliver en fast tekst sendt til den netop

Aha, nu er jeg med :)

Til det formål ser jeg ingen vej udenom noget serverside (PHP eller lign.)

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-09-01 05:06

Thu, 6 Sep 2001 19:05:26 +0000 (UTC), skrev Henry Lerche
<lerche67@hotmail.com>:

>Jeg tror du misforstår, jeg ønsker at man i formularen kan skrive hvilken
>e-mail som formularen skal sendes til.

Du kan evt. bruge et script, som det jeg har på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/ie5/start.htm>.
(Højreklik => vis kilde>
--
med venlig hilsen