nem pic ?
Fra : Jens

Dato : 06-09-01 17:49

Det her sætter et et backgrounds billede ind hvad gør man hvis man gerne vil
have 2 billedere

body {
background-color: #FFCC66;
background-image: url("print.gif");
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
background-position: 20px 20px;
}

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-09-01 20:00

Kombiner de to til et i en grafikeditor.

Fra : Rune Glerup

Dato : 06-09-01 20:48

Jens skrev:

> Det her sætter et et backgrounds billede ind hvad gør man hvis man gerne vil
> have 2 billedere

Det hører ikke til i denne gruppe. Denne gruppe er til diskussion af
clientside-scripting (Javascript og VBscript). Jeg vil tro, at dit
spørgsmål hører til i d.e.i.w.html, men du kan læse fundatserne, hvis du
er i tvivl.

> body {
> [...]

Er du i øvrigt klar over, at du faktisk kan samle background-xxx-
værdierne i en:

body {
background: #ffcc66 url(print.gif) no-repeat fixed 20px 20px;
}

/Rune

--
Raymond14 [1] handler om DHTML; hvordan man laver det, og hvorfor det er
noget skidt. Så er der også lidt om software til Windows samt andre

Fra : Wired Earp

Dato : 07-09-01 14:29

Jens wrote:

> Det her sætter et et backgrounds billede ind hvad gør man hvis
> man gerne vil have 2 billeder?

Den slagne gang er at lægge billederne ind i divs [som baggrund for
sidens text-div eller som seperate divs med lavere z-index]. Den hårde
måde er at lægge billedet ind i selve html elementet:

html { background-image: url(grafik.gif) }

- du er til gengæld begrænset til de to images i body og html.

--
Wired Earp
Wunderbyte