Markedsføringslovens paragraf 6 om "uanmod~
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 06-09-01 11:18

Jeg er begyndt af få en række henvendelser om div. salgstilbud (B2B)
elektronisk og direkte rettet mod mig. Jeg må være havnet på en eller anden
SPAM liste. )-:

Har jeg ret i, at markedsføringslovens paragraf 6 ikke kun gælder B2C men
også B2B? Og gælder den kun for danskere/EUborgere eller samtlige
verdensborgere?

Hvad kan man true med overfor afsenderene?

Vh, Lars.

Fra : Michael Harboe

Dato : 06-09-01 14:05

"Lars Bonnesen" <none@none1.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan man true med overfor afsenderene?
>
> Vh, Lars. Jeg har rent faktisk forsøgt at redegøre for problematikken på
mit site www.markedsfoeringsloven.dk

Prøv om du kan blive lidt klogere der.

Om man kan li´ det eller ej, så er telemarketing overfor erhvervsdrivende
stadig lovligt. Når jg får tid, lyst og mulighed for det vil jeg forsøge at
sælge bannerpladser til sådanne virksomheder. Men den tid den sorg/glæde.

De bedste hilsener

Michael

Og ja; det er EU, som har trukket reglerne ned over hovedet på os

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 06-09-01 14:39

"Michael Harboe" <michael-harboe@mail.dk> wrote in message

[klip]

> Og ja; det er EU, som har trukket reglerne ned over hovedet på os

Ja... ligesom ligelønsloven, ligebehandlingsloven mv.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 06-09-01 16:01

Ikke en dyt bliver jeg klogere.

Jeg synes heller ikke jeg kan se nogen redegørelse på siden. Er det ikke
bare en kopi af loven, du har lagt op???

Første del af paragraf 6 synes jeg da faktisk er ret klar: "En
erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk
post..." Hvor kommer det ind, at man godt må alligevel?

--

Lars Bonnesen
http://lars.eberhardt-bonnesen.dk

Fra : Totem

Dato : 07-09-01 09:58

d. 06/09/01 11:17 skrev Lars Bonnesen på none@none1.com i artiklen
> [...]

> også B2B? Og gælder den kun for danskere/EUborgere eller samtlige
> verdensborgere?
>
> Hvad kan man true med overfor afsenderene?

Jeg synes markedsføringsloven er ret klar; man må ikke som erhvervsdrivende
rette henvendelse til nogen (og dermed heller ikke til andre
erhvervsdrivende) via elektroniske midler eller telefax. Dette gælder dog
ikke, hvis modtageren har tilladt det først.

Men det forhindrer jo ikke nogen i at sende mails - jeg modtager ihvertfald
ret meget på min firmaadresse - og det er jo faren ved at være eksponeret.

Mvh

Totem Rådgivning

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 07-09-01 13:27

En mail er da også et elektronisk middel.

Fra : Totem

Dato : 07-09-01 16:04

Jeg ved godt en mail er et elektronisk middel. Men der er altså nogen som
overtræder loven, når de sender noget.

d. 07/09/01 14:27 skrev Lars Bonnesen på none@none1.com i artiklen
9naeet$vhg$1@news.net.uni-c.dk: