Kan man tilslutte et ps2 tastatur til en b~
Fra : Johan Rasmussen

Dato : 05-09-01 17:01

Hej

Jeg har en Thinkpad 380Z, og jeg kunne godt tænke mig at tilslutte et ps2
tastatur til den. Den har en ps2 indgang som er konfigureret til en ps2 mus.
Er det muligt at lave denne indgang om til tastatur indgang? Eller kan jeg
købe en converter som mellemled mellem tastaturet og en com port og få
tastatur til at virke igennem comporten?

Mvh. Johan Rasmussen

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 05-09-01 17:07

Johan Rasmussen skrev:

> [...]
> købe en converter som mellemled mellem tastaturet og en com port og få
> tastatur til at virke igennem comporten?

Har du prøvet at tilslutte det til PS2 porten, på min Dell maskine, kan
man godt tilslutte et ekstra tastatur til PS2 porten.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Johan Rasmussen

Dato : 05-09-01 17:15

> Har du prøvet at tilslutte det til PS2 porten, på min Dell maskine, kan
> man godt tilslutte et ekstra tastatur til PS2 porten.

Jeps, det virker desværre ikke. Alle dioderne på tastatur blinker bare med
ca. 1 sekunds mellemrum.

Fra : peter-nt

Dato : 05-09-01 18:32

Til flere bærbare kan man få en Y-ledning der giver mulighed for tilslutning
af mus og tastatur på samme PS/2 port. - Hvad siger din manual/IBM´s
hjemmeside? (RTFM)
mvh peter-nt

Fra : Johan Rasmussen

Dato : 05-09-01 19:00

> Til flere bærbare kan man få en Y-ledning der giver mulighed for
tilslutning
> af mus og tastatur på samme PS/2 port

Tak Peter og Kenneth for jeres forslag. Jeg fandt en y-ledning på ibms
hjemmeside. Den køber jeg vist : )

- Johan