Vertikalt rulletekst
Fra : Flemming Løvenhardt

Dato : 05-09-01 14:51

Hej NG

Jeg ønsker at indsætte en lodretrulletekst i en celle.
Det skal være muligt at sætte links på nogle af de små overskrifter der
ruller frem i vinduet.

Jeg har set et javaappelet med den virkede ikke særlig nem at gå til.

På forhånd tak

Flemming Løvenhardt

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-09-01 16:27

Wed, 5 Sep 2001 15:51:24 +0200, skrev "Flemming Løvenhardt"
<lovenhardt@mail.tele.dk>:

>Jeg ønsker at indsætte en lodretrulletekst i en celle.
>Det skal være muligt at sætte links på nogle af de små overskrifter der
>ruller frem i vinduet.

Er det nok, at det kun virker i IE 4.+, så kan marquee bruges:

<marquee scrolldelay=1 scrollamount=5 behavior=scroll
direction=down><a href="link.htm">Down scroller

scroller til højre<br>&nbsp;<br>left scroller til
venstre<br>&nbsp;<br>scrolledelay og scrollamount er
hastigheden</marquee>

Og det kan så sættes i en tabel og eller formateres på normal vis
med CSS f.eks.

>Jeg har set et javaappelet med den virkede ikke særlig nem at gå til.

Hvis det skal virke i de fleste browsere, så er javapplet nok
eneste løsning, men det er muligt, at der er, der er skrappere
til javascript, kan lave et.

På <http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/cmarquee.htm> er
der et der kører vertikalt, om et klogt hoved kan vende det om
ved jeg ikke.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-09-01 16:29

<lovenhardt@mail.tele.dk>:

>Hej NG
>
>Jeg ønsker at indsætte en lodretrulletekst i en celle.

Lige bagefter fandt jeg denne:
<http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/crosstick.htm>.

Det er nok den bedste løsning.

Fra : Flemming Løvenhardt

Dato : 06-09-01 14:11

Det er ved at blive en vane.
Endnu engang tak for hjælpen - det var lige det jeg stod og manglede

Flemming Løvenhardt