Hjælp .....
Fra : Britta Larsen

Dato : 05-09-01 13:17

Hej NG...

Var så uheldig for ja 20 min. siden faldt min søn på 4 mdr. på gulvet, fra
han autostol der var sat i sofaen.
Han er ikke øm nogen steder, og jeg kunne trøste ham med det samme, men er i
tvivl om jeg burde tage en tur forbi skadestuen med ham?

M.v.h.

Britta

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 05-09-01 13:27

Hej Britta !

Hvis han ikke er øm nogen steder, virker frisk, er vågen og du har godt
kontakt med ham, så tror jeg, at jeg ville se tiden an. Men hvis du er den
mindste smule i tvivl, kan du så ikke ringe til din egen læge og snakke med
ham/hende ? Vores læge er super god og kan næsten altid finde tid, til et
sygt barn, hvad enten det er rådgivning i telefonen eller at man lige kan
komme op forbi.

Min sundhedsplejerske sagde altid " hellere et besøg hos lægen/skadestuen
for meget, end et for lidt".

Håber det bedste for jer begge.

Med venlig hilsen

Dorthe

Fra : Britta Larsen

Dato : 05-09-01 17:04

hej Dorthe...

Det jeg var mest bekymert for var hjernerystelse, men da jeg snakkede med
min mor om det sagde hun at hvis han havde spist og han ikke kastede op, så
var der ikke noget....
Så jeg er på den sikker sidde....

Lige nu sover han, men det er også fordi det er hans normale sove tid.

M.v.h.

Britta

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 05-09-01 17:47

Hej Britta !

Det er godt at høre. Man bliver altid så forskrækket, når de laver sådanne
nogle stunts.

Mange hilsner

Dorthe

Fra : Tomas O.

Dato : 05-09-01 18:07

hej Dorthe Eshington i
news:3b96579b$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk skrev du:

> Hej Britta !
>
> Det er godt at høre. Man bliver altid så forskrækket, når de
> laver sådanne nogle stunts.

Som da min søn i en alder af 1½ år sidder ved siden af mig på en
almindelig stol ved et spisebord og pludselig falder i søvn (som
ramt af lynet). Havde jeg ikke været hurtig og grebet fat i hans
krave samtidigt med at jeg tog en bid mad..

--
Hilsen Tomas O.
Björk, musikken er indimellem ret underlig,

Fra : Britta Larsen

Dato : 06-09-01 14:49

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> ramt af lynet). Havde jeg ikke været hurtig og grebet fat i hans
> krave samtidigt med at jeg tog en bid mad..

Han var nok bare overtræt :)
Det er jo hvad der kan ske, og det er det vi forældre helst ikke ser ske....

M.v.h.

Britta

Fra : Britta Larsen

Dato : 06-09-01 14:47

Hej Dorthe...

Det har du ret i, man ved jo ikke rigtigt hvorfor de ikke bare kan sidde
stille bare lige de to sek hvor man lige sku finde noget andet frem, men
hvad, han har det fint, og han er frisk nok, har kigget til ham et par gange
i nattens løb.

M.v.h.

Britta

Fra : Bess

Dato : 06-09-01 08:04

> [...]
> var der ikke noget....
> Så jeg er på den sikker sidde....
>
> Lige nu sover han, men det er også fordi det er hans normale sove tid.

Hej Britta

Ingen af mine børn har kastet op i forbindelse med at de har haft
hjernerystelse, men har derimod virket _meget_ sløve lige efter. Hvis et
barn virker "normalt", og leger som det plejer ville jeg ikke bekymre
mig, men naturligvis holde lidt ekstra øje med det, og evt. vække det et
par gange om natten (den første nat for at se om det nemt kan
vækkes.

Lad i øvrigt være med at lytte til udtalelser som: hvis man ikke kaster
op så er det ikke hjernerystelse, og: hvis man ikke har nakkestivhed så
er det ikke meningitis (også selv om det kommer fra ens mor). Det er
ikke ment direkte til dig Britta, men der _er_ altså mange gamle
skrøner. Vurdér barnet og tag selv affære, evt. med et telefonopkald til
vagtlægen.

mvh
Bess

Fra : Britta Larsen

Dato : 06-09-01 14:51

> [...]
> ikke ment direkte til dig Britta, men der _er_ altså mange gamle
> skrøner. Vurdér barnet og tag selv affære, evt. med et telefonopkald til

Hej Bess..

Hvor gamle var dine børn ?

M.v.h.

Britta

Fra : Bess

Dato : 06-09-01 16:42

> Hej Bess..
>
> Hvor gamle var dine børn ?

5 år - løb på glat fortov og faldt bagover = 3 dage på sygehus
7 år - forsøgte på cykel at springe over kloakdæksel = 2 dage på sygehus
9 år - faldt ned fra træ. Ikke indlagt
2 år - løbet ned i legestuen = 1 dag på sygehus

Den sidste var i øvrigt en lidt pudsig oplevelse. Jeg afleverer ham i
legestuen hvor dagplejerne er samlet den dag. Dagplejerne fortæller at
de lige har måttet sende en pigemed hjernerystelse på skadestuen og de
var selfølgelig kede af det. Jeg cykler på arbejde og bliver 10 min
efter ringet op fra legestuen at jeg hellere måtte komme. Min søn sidder
på skødet af sin dagplejemor, han er ligbleg og meget stille. Da vi
kommer ud på skadestuen siger lægen: sig mig, hvad laver de i den
legestue ?! De lavede nu ikke noger særligt, det var bare uheldige
sammentræf.

mvh
Bess

Fra : Britta Larsen

Dato : 06-09-01 19:52

Hej Bess

Ja men som jeg skrev var min søn altså kun 4 mdr, så jeg tror nu nærmere at
de reagere på en anden måde...
Men tak for din fortælling :)

M.v.h.

Britta