Mixer
Fra : Peter Jespersen

Dato : 05-09-01 13:25

Hi there!

Kan i anbefale en audio mixer, til brug med SBLive...hvor det er
muligt at mute line-in ???
Har lige kigget min beholdning igennem og de er bundet til de
gamle SB ISA-kort og virker ikke med SBLive!
Live long and prosper...

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 05-09-01 20:51

On Wed, 5 Sep 2001 16:25:02, "Peter Jespersen" <flywheel@worldonline.dk>
wrote:

>Kan i anbefale en audio mixer, til brug med SBLive...hvor det er
>muligt at mute line-in ???

Kan man ikke det med LBMixer?

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : Peter Jespersen

Dato : 06-09-01 00:00

On 05 Sep 2001 19:51:28 GMT, torsten.balle.koefoed@somewhere.dk
wrote:

>Kan man ikke det med LBMixer?

Jo...fandt den..virker smukt!
Det kommer sig af at spilledjævlen slog ned i mig og jeg
forsøgte at installere en W2K....det resulterede selvfølgelig i
et klækkeligt datatab på 10-15Gb, så jeg er atter ved at bygge
en nogenlunde tålelig konfiguration sammen (Sidste gang tog det
omkring de 3 måneder)...det lagt sammen med at jeg har været
afskåret fra kværnen+en dårlig hukommelse i en måneds tid gør at
jeg skal genopdage en del ting....mener at jeg engang har haft i
LBMixer...

Takker ydmygt!
Nu kan jeg igen mute suset fra min FMTuner, når denne ikke er i
brug
Live long and prosper...

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 06-09-01 11:16

> Det kommer sig af at spilledjævlen slog ned i mig og jeg
> forsøgte at installere en W2K....det resulterede selvfølgelig i
> et klækkeligt datatab på 10-15Gb,

Det kan nu godt lade sig gøre med dualboot mellem W2K og OS/2 - jeg kører
med det, men man skal godt nok holde tungen MEGET lige i munden (og huske at
køre "w2kbm" kommandoen fra "dfsee")... :)

--
Med venlig hilsen,
/\/\\ads Orbesen Troest, Developer

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-09-01 12:27

Mads Orbesen Troest wrote:

> Det kan nu godt lade sig gøre med dualboot mellem W2K og OS/2 - jeg kører
> med det, men man skal godt nok holde tungen MEGET lige i munden (og huske at
> køre "w2kbm" kommandoen fra "dfsee")... :)

Hør, hvad er det nu for noget? Jeg har altid troet, at man skulle
udskifte fastfat.sys, hvilket kan være noget af en kamp. Er ovenstående
en anden metode til at få det til at spille, og i så fald, hvad skal man
gøre (hvad er dfsee?).

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 06-09-01 13:46

On Thu, 6 Sep 2001 11:27:16, Kim Ludvigsen <ludvig@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>udskifte fastfat.sys, hvilket kan være noget af en kamp. Er ovenstående
>en anden metode til at få det til at spille, og i så fald, hvad skal man

Der er også en tredje metode. Efter man har installeret W2k, skal man
ikke tillade den at chkdsk'e under opstarten (den står og tæller ned i
10s), og derefter hurtigst muligt lægge W2k Service Pack 2 på. Derefter
holder den nallerne fra Boot Manageren. Vil man være helt sikker, kan
man bruge DFSee-tricket, indtil man har smidt SP2 på.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 06-09-01 17:11

> [...]
>holder den nallerne fra Boot Manageren. Vil man være helt sikker, kan
>man bruge DFSee-tricket, indtil man har smidt SP2 på.

Valgte så DFSee tricket....havde lidt for travlt med at få smidt
et nogenlunde brugbart OS på kværnen end at patche den rædsel
til W2K....Så må jeg se hvornår jeg kan få taget mig sammen til
at få strikket en Linux ind og så et sidste nysgerrighedsOS,
vakler lidt imellem QNX og BeOS.

BootManager er dog gået lidt i kage, da den viser alle volumes,
både startsbare og ikke startbare, samt sig selv..er der nogen
der kender en løsning på dette problem ???

Ligeledes...inden jeg får bidt hovedet af i Windy-grupperne, ved
i hvordan man gemmer en partition for W2K ???
Det er bare så jeg er sikker på at der ikke sker noget med mine
højt elskede HPFS partitioner.....

DFSee er en textmode baseret filsystem analysedims (Kan køre
under OS/2, DOS, WinNT) med mere, der blandt andet er istand til
at skifte ID på partitioner...det er faktisk en specialkommando,
ved navn W2KBM
Kig forbi på
http://www.fsys.demon.nl/
Det er en spøjs lille ting der nok kan fortælle dig en ting
eller to om dine diske som du måske ikke vidste i forvejen....
Har vist sig ret nyttig og koster 20 igennem Mensys...så den er
skrevet på indkøbslisten (Har købt lidt heftigt ind i denne
måned..bla et Portable Keyboard til min Pilot
Live long and prosper...

Fra : Bent Nielsen

Dato : 06-09-01 18:48

Peter Jespersen skrev:

> vakler lidt imellem QNX og BeOS.

Hvis du har windows 98 kandu install den på det disk afsnit lige som
BeOS, men QNX behøver ikke en stor disk. min 68MB tror jeg det er.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 07-09-01 14:12

On Thu, 06 Sep 2001 18:48:25 +0100, Bent Nielsen wrote:

<snip>

>Hvis du har windows 98 kandu install den på det disk afsnit lige som
>BeOS, men QNX behøver ikke en stor disk. min 68MB tror jeg det er.

Har så desværre ikke W98 installeret (Prøvede,,,men fejlede)....
Hmmm.....68Mb, den kan ligge på min første harddisk
Live long and prosper...

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-01 07:51

On 06/09/01 22:11, in article
syljurryjbeyqbayvarqx.gj9c320.pminews@news.tele.dk, "Peter Jespersen"

> [...]
> skrevet på indkøbslisten (Har købt lidt heftigt ind i denne
> måned..bla et Portable Keyboard til min Pilot

Det smarte ved W2K i denne sammenhæng er dens LDM, Logical Disk Manager, der
i det store hele modsvarer vores "egen" LVM som fundet i WSeB, eCS og MCP.

Find den i kontrolpanelet i W2K og dernæst administrer og så et eller andet
med computer.... (sidder ved en mac og kører mest OS/2 derhjemme, så det er
lige med at huske MS terminologien

Her har du så mulighed for at vælge diskhåndtering, hvor hver disk dukker op
med et drevbogstav, der er frit editerbart. Du kan således også undlade at
tildele en given partition et drevbogstav --ganske som du ønsker dig det!!

MVH,

Søren G.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 07-09-01 14:09

On Fri, 07 Sep 2001 08:51:00 +0200, S ren Gr nning Iversen
wrote:
<snip>

> [...]
>tildele en given partition et drevbogstav --ganske som du ønsker dig det!!

OK...man skjuler altså ikke partitionen i den forstand, men
undlader at give den et drevbogstav.
OK....så har jeg da noget at tage mig til næste gang jeg føler
mig tvunget til at boote i W2K

Takker!
Live long and prosper...

Fra : Morten Frederiksen

Dato : 07-09-01 09:29

Hvallo?!?

It was on Thu, 06 Sep 2001 12:16:22 +0200,
and Mads Orbesen Troest <troest@koblo.com> wrote:
>Det kan nu godt lade sig gøre med dualboot mellem W2K og OS/2 - jeg kører
>med det, men man skal godt nok holde tungen MEGET lige i munden (og huske at
>køre "w2kbm" kommandoen fra "dfsee")... :)
Jeg kan anbefale XOSL <URL: http://www.xosl.org/ >, som er en OS (GPL)
bootloader, der kan boote et (stort set) ubegrænset antal systemer, fra
flere harddiske, og som ikke giver problemer med w2k - eller w95 eller
w98 - jeg kan p.t. ved boot vælge mellem 7 systemer fordelt på 3 diske.

Den bor primært i MBR, og resten ligger på enten en selvstændig (lille)
partition eller i roden på en eksisterende FAT-partition.

Ganske vist skal man re-installere den (genskrive MBR) efter f.eks.
installation af Windows, men det er jo til at klare - den kan sagtens
ligge på en diskette, og iøvrigt kan man jo bruge andre værktøjer til
at skrive en gemt kopi af MBR tilbage.

Morten Frederiksen
---
A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject.
--
Det Blå Hjørne <URL: http://www.dbh.dk/ >, Om Virum-Sorgenfri Håndbold