Ram-typer / Vurdering af PC
Fra : T-PoP

Dato : 05-09-01 09:15

Hej NG

Nu sidder jeg og pusler med tanken om en ny PC. Det skal være et
udstyrsstykke af format, og der skal ikke spares! Oprindeligt havde jeg
udvalgt 512 mb ram af mærket Kingston, 1. paritet PC133. Nu har jeg så siden
drønet lidt rundt herinde, og har set et tråde om DDR PC2100 ram. Er det dém
jeg skal vælge, eller er det alm. PC133. Og hvad er forskellen på PC2100 og
PC2100 ECC?

System bliver:

Bundkort:
Abit KG7-RAID ATX
Processor:
AMD Athlon Thunderbird 1400MHz
RAM:
SDRAM PC133 ECC Kingston 512MB
Grafik:
Asus AGP-V7700 GeForce2 GTS Deluxe TV-In/Out Retail
Harddisk:
2 x Seagate Barracuda IV 80GB
Kabinet:
Noise Control Desktop ATX
Skærm:
Sampo PD-70FA11
Size: 15" TFT (15" viewable)
Brænder:
Yamaha CRW-2200E-VK Value Kit Internal
CD-ROM/DVD:
Toshiba SD-M1502 ROM Bulk
1.44 Floppydrev:
Diskette Drev Sony
Køler:
Molex Silent Systems AMD Radial Fin Copper
Lydkort:
Hoontech SoundTrack Audio DSP24
Mus/tastatur:
Logitech Desktop Cordless iTouch Special Black
TV-kort:
Pinnacle Systems Studio PC-TV
Netværk:
3COM Fast Etherlink XL TX Retail

Hvilken ram-type vil være optimal til et sådant system?
I øvrigt regner jeg med at investere i et Sandberg 3xFireWire kort.

Nogen der har erfaringer gode/dårlige med ovenstående typer hardware?

Alle svar modtages med glæde.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Patrick Blom

Fra : raven

Dato : 05-09-01 10:12

On Wed, 5 Sep 2001 10:15:27 +0200, "T-PoP" <privat-post@privat.dk>
wrote:

> [...]
>jeg skal vælge, eller er det alm. PC133. Og hvad er forskellen på PC2100 og

Dit system bruger DDR ram !
Jeg vil anbefale Crucial pc2100 ddr ram (ikke ecc), hvis du køber dem
via England med kreditkort. Så kan du få 512 Mbyte for omkring 800,-
kr.
Du klikker dig frem fra http://www.ocworkbench.com
pas på at det er fra UK og ikke USA. Vi betaler ikke told fra UK (9
%). Forsendelse koster 11 £, men er indregnet i de 800.

Jeg synes lige du skal have en link til hvordan man med det ram og KG7
opnår at få bundkortet op på 166 MHz.
http://www.overclockers.co.uk/files/OcUK_ABIT_KG7_Guide.pdf

En bemærkning mere: du ved vel, at krystalskærme i reglen ikke er det
bedste til spil ?
Hvad med en AOC 9GLRS 19" til 2400. Den er shortneck !

1 kabinetblæser eller 2 skal der vel til ? Studiedata har nogle 80 mm
blæsere, der 12.5 dB (typen med 19 dB må det allerhøjest være).

Din køler kender jeg ikke, men ville bruge en taisol 760.

Yamaha brændere er ikke lige min kop te. Den kan desuden ikke DVD.
Men der er en HP der kan det hele, til 2400,-
Hvis du skal se meget DVD, ville jeg nok foretrække at separere de
fuktioner i 2 drev: plextor 1210TA til 1374 og Delta DVD til 499,-
(regionsfri), - det er jo ikke dyrt. Jeg bruger selv dem begge.

Asus's grafikkort drivere er ikke ret gode til 3D spil (ifølge min
erfaring med V7100). Du kan derfor risikere, at du skal bruge NVidias
detonator drivere. Hvis du kombinerer med programmet TV-Tools, så kan
du også få TV-in/out op at køre alligevel.

mvh

John

Fra : Santa Xcaze

Dato : 05-09-01 10:48

SNIP
Overlader til raven at forklare dig det om DDR RAM / PC133 ram.

> Grafik:
> Asus AGP-V7700 GeForce2 GTS Deluxe TV-In/Out Retail
Her ville jeg vælge et grafikkort fra Palit Microsystems
GeForce2 Pro TV-Out AGP / 64MB DDR / 2048X1536 / GeForce2 Pro 1.349
kr.

Det er klart hurtigere og du bil sikkert få mer glæde af det til din lækre
pc....

> Harddisk:
> 2 x Seagate Barracuda IV 80GB
Tja dem eller Maxtors 80 gb
> Kabinet:
> Noise Control Desktop ATX
Her har jeg kun en ting at sige ...
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=DX-01BD
Er for sejt et kabinet ... Køb fire 19 db papst blæsere smæk dem i ... Du
har et godt airflow og en af kølerne sidder sådan at du kan køle 2 HD der
kører raid ...

> Skærm:
> Sampo PD-70FA11
> Size: 15" TFT (15" viewable)
Køb dog en almindelig 19 skærm med shortneck ... De er klart bedre en
fladskærme til spil, billedbehandling etc ...

> Brænder:
> Yamaha CRW-2200E-VK Value Kit Internal
> CD-ROM/DVD:
Hvad skal du med to dvd drev?
Ud med Yamaha brændren og køb en liteon 16/10/40 de kan fås hos multimedia
world for under 1000 kr.
> Toshiba SD-M1502 ROM Bulk
Kanon dvd-drev, lydløst og let at gøre regionsfrit ...

> 1.44 Floppydrev:
> Diskette Drev Sony
Tja ....
> Køler:
> Molex Silent Systems AMD Radial Fin Copper
NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ den køler sutter så meget røv at man ikke fatter det
Silent Saturn II skulle være rigtigt god www.hardinfo.dk
ellers den Taisol der bliver foreslået af raven....

> Lydkort:
> Hoontech SoundTrack Audio DSP24
Vælg et videologic sonic Fury det skulle være rigtigt godt!

> Mus/tastatur:
> Logitech Desktop Cordless iTouch Special Black
> TV-kort:
> Pinnacle Systems Studio PC-TV
Fint