Mail server
Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 05-09-01 08:06

Hejsa

Nu er der igen spørgsmål fra ham newbien :)

Jeg skal have sat en mail server op, som skal kunne håndtere
flere domæner, og flere brugere.

Hvilken mailserver skulle jeg tage og bruge, og ikke mindst
hvilken er let at sætte op ?
Og evt, et sted med en 'opsætning af mailserver for dummies'
forklaring :)

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Kim Nielsen

Dato : 05-09-01 09:35

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> Hvilken mailserver skulle jeg tage og bruge, og ikke mindst
> hvilken er let at sætte op ?
> Og evt, et sted med en 'opsætning af mailserver for dummies'
> forklaring :)

Både qmail og postfix er sikre og lette at sætte op .. se feks.
qmail.org. De begge understøtter flere domain samt virtuelle brugere.

/Kim

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 05-09-01 12:33

> Både qmail og postfix er sikre og lette at sætte op .. se feks.
> qmail.org. De begge understøtter flere domain samt virtuelle
brugere.

Mange tak, jeg tager en kigger efter fyraften.

Fra : Claus Alboege

Dato : 05-09-01 12:33

Kim> Både qmail og postfix er sikre og lette at sætte op .. se feks.
Kim> qmail.org. De begge understøtter flere domain samt virtuelle brugere.

Tag evt. et kig på:
http://www.inter7.com/vpopmail

vpopmail er et addon skrevet til qmail (kan vist også bringes til at
virke under postfix), der gør det nemt at administrere virtuelle
domainer. vpopmail spiller samtidig fint sammen med sqwebmail og
maildrop, hvis du ønsker webmail og mailfiltre.

--
Mvh Claus Albøge

"Don't summarize. Don't abbreviate. Don't interpret."
      -- D. J. Bernstein

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 05-09-01 11:34

Soren 'Disky' Reinke skriver:

> [...]
> hvilken er let at sætte op ?
> Og evt, et sted med en 'opsætning af mailserver for dummies'

Der findes en 'opsætning af mailserver for dummies' til Exim på
http://www.gnuskole.dk/bog/

Gunner.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 05-09-01 12:33

> Der findes en 'opsætning af mailserver for dummies' til Exim på
> http://www.gnuskole.dk/bog/

Det lyder lige som det jeg har brug for :)