Bøgesmuld til røgning
Fra : Stig Guldbrandsen

Dato : 04-09-01 23:10

Jeg har fået fat i en røgeovn og noget bøgesmuld - desværre ikke ret meget
bøgesmuld.
Er der nogen som kan fortælle mig, hvor jeg kan købe en sæk bøgesmuld til
røgning i Københavnsområdet eller på Sjælland.Det skal være rigtigt
bøgesavsmuld - ikke ABU-røgesmuld.
Hilsen Stig Guldbrandsen
stiggu@vip.cybercity.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-09-01 00:16

Tag ned til Køge og besøg Junkers.
Henvend dig i portvagten og du vil være istand til at købe alt det smuld du
har brug for (Hårdt træ) til en meget fornuftig pris.

Jeg køber selv 25kg's poser ad gangen.

mvh
peter l
------

Fra : Kaj

Dato : 05-09-01 11:00

Du skal bare kontakte din lokale slagter
de bruger bøgesmuld til rygning af spegepølser bacon osv.
der burde du kunne købe en sæk til en fornuftig pris

hilsen Kaj

Stig Guldbrandsen <stiggu@vip.cybercity> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9n3iq4$1gbm$1@news.cybercity.dk...

Fra : KP

Dato : 06-09-01 08:22

Hej Stig.
Jeg har lige købt 25kg bøgesmuld hos et firma der hedder (KSV. I Hårlev tlf
24241069).
Kvaliteten hedder (HBK 750/2000) og koster 88,00kr + forsendelse på 90kr.
Den kan man spare ved at afhente selv. Smuldet er grovkornet på størrelse
med svovlet på en tændstik.
Jeg har røget makel og sild med det bedste resultat. Utrolig flot farve og
aroma.
Jeg fik tipset på mit job på Slagteriernes Forskningsinstitut. Der står på
sækken at det er fremragende til flæsk, pølser og fisk.

MVH: Kristen Pedersen.

Fra : Finn Jensen

Dato : 09-09-01 09:56

DLG (foderstof) sælger træmel (bøgesmuld) i 70 liters sække til 100
kr.

Finn Jensen

Fra : LARS KNUDSEN

Dato : 13-09-01 20:54

Hvis du er smart, og har en mink farm i nærheden, så prøv om du ikke kan
købe en sæk af deres savsmuld, som de bruger til at tromle minkskind i, det
er det fineste af det fineste smuld, da det kræver en stor kvalitet for ikke
at ødelægge skindene, jeg bruger det selv, og giver 75 kr for en 25 kg sæk.