BDE
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 04-09-01 21:19

Kan det lade sig gøre at installere BDE flere gange på samme maskine???
Jeg vil gerne kunne afvikle mit program flere gange på samme maskine, men
med forskellige databaser.
Hvis jeg skal undgå at programmere om, kan jeg ikke se andre muligheder end
flere installationer af BDE.

Tak.

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-09-01 04:07

Peder Hanghøj wrote:

> [...]
> med forskellige databaser.
> Hvis jeg skal undgå at programmere om, kan jeg ikke se andre muligheder

BDE indeholder konfiguration for mange Databaser.
Du skal skifte alias for hver database.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Stig Johansen

Fra : R. A. Larsen

Dato : 05-09-01 10:02

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> wrote:

> Kan det lade sig gøre at installere BDE flere gange på samme maskine???

Det tror jeg er meget usandsynligt. BDE ligger på min PC i mappen
'C:\Programmer\Fælles filer\Borland Shared\BDE'.
^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^

> Jeg vil gerne kunne afvikle mit program flere gange på samme maskine, men
> med forskellige databaser.

Mener du at flere udgaver af programmet skal køre samtidigt med hver sin
database, eller at du skal kunne skifte mellem flere databaser?

Hvis det er den første mulighed, er den nemmeste måde (med mindst
programmering) nok at angive alias eller databasemappe på kommandolinjen.

Hvis det er den anden mulighed, er den nemmeste måde (ingen programmering) at
ændre på alias'et.

> Hvis jeg skal undgå at programmere om, kan jeg ikke se andre muligheder end
> flere installationer af BDE.

Der er nok ingen vej udenom at ændre i programmet.

MVH, René
--
Using Virtual Access
http://www.vamail.com

Fra : Peder Hanghøj

Dato : 05-09-01 17:14

Selvfølgelig skal aliaset angives på kommandolinien!
Jeg kan bare ikke huske kommandoen, der læser hvad der står efter
programkaldet.

Tak for hjælpen.

Peder

Fra : R. A. Larsen

Dato : 05-09-01 20:49

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> wrote:

> Selvfølgelig skal aliaset angives på kommandolinien!
> Jeg kan bare ikke huske kommandoen, der læser hvad der står efter
> programkaldet.

Det er ParamStr(). Se også ParamCount().

MVH, René
--
Using Virtual Access
http://www.vamail.com