Mail merge og hyperlinks
Fra : Nikster

Dato : 04-09-01 20:10

Når jeg laver en mail-merge i Outlook XP(den bruger Word som e-mail editor)
får jeg et lille problem:

De hyperlinks jeg laver i teksten i email tabes når word html'en produceres
til sammenfletningen.

Hvis jeg sender samme mail uden flet virker links fint.

Er der nogen der har et bud hvordan dette kan løses?

Mvh Nikolaj Nørgaard

Fra : pre

Dato : 05-09-01 19:17

Prøv at indsætte hyperlinket i et felt - eller sørg for at der ikke er et
blanktegn umiddelbart efter linket.
mvh
pre

Fra : Nikolaj Nørgaard

Dato : 05-09-01 23:19

Jeg har forsøgt at fjerne mellem rum efter hyperlinket, det ændrer ikke på
noget.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med et felt - hyperlink er et felt er
det ikke?

Mvh Nikolaj

Fra : pre

Dato : 06-09-01 18:58

Hyperlinks har den kedelige vane at de reagerer på et enkeltklik - så et Web
link får Word til at gå til Værktøjslinien for at .....
Hvis linket er til en lokal adresse fanges den af Word's kontrol. En adresse
i dokumentet kan dækkes.

Her er en opskrift:
Gå til det sted i dokumentet du ønsker at springe til. Indsæt et bogmærke,
med et navn.
Gå til det sted du vil springe fra og klik der. Klik Indsæt felt og vælg
GotoButton.
Klik indstillinger og vælg bogmærkets navn. Skriv nu (f. eks.) Dobbeltklik
her.
Klik OK for at lukke Boksen og OK for at lukke Felt rutinen.

Hvis du er smart, så find den HTML hjælpefil til Mail Merge som kom frem for
nylig. I øvrigt er MS siderne fyldte med stof om Mail Merge, som vist har
sit eget kontor, og som producerer uafbrudt.
pre