Maskinerne kan ikke se hinanden!
Fra : Jørgen Elmer

Dato : 04-09-01 20:23

Hej Ja jeg har læst FAQ-en, og jeg ved godt der er spurgt før men:
I får lige hele historien.... Jeg har fået ADSL v.TDK eller hvad det
nu hedder, med en fast IP- det virker fint.
Der er tilsluttet en maskine med 2 netkort (serveren). NIC-2 er
forbundet til en HUB, som deler ud til 2 andre maskiner. Til HUB'en er
der tilsluttet endnu en hub med yderligere 2 PC'ere tilsluttet. (Vi er
en stor familie i et stort hus).
"Serveren" er bare 98-dåse med "deling af internetforbindelse", og de
andre maskiner er også win98.
Alle maskiner kan kan køre på Internettet, og alle er glade, undtagen
mig, som er den lokale netværksadministrator, for det er kun "serveren",
som kan "se" de andre maskiner, så der er ikke meget ved at have delt
printer og filer !
Alle maskiner har kun TCPIP og kører m.DHCP ( Undtagen NIC-2 på
serveren - 192.168.0.1) og dermed er de jo også på sanmme subnet
(255.255.255128)
Jeg har ikke lyst til at installere flere protokoller, for det skulle jo
ikke være nødvendigt, og jeg er også nysgerrig efter løsningen !!!! Det
skal jo også kunne virke med den opstilling jeg har nu ikk ?

Det var "smøren" tak fordi du holdt ud så længe..
m.v.h.
Elmer

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 05-09-01 21:10

Og så kan jeg tilføje at de godt kan pinge hinanden, og jeg har sikret mig
at der er logget rigtigt på.....
Kan det være kablerne ? . De er hjemmelavede, undtagen det til serveren.
m.v.h.
Elmer

Fra : Christian Mygind

Dato : 05-09-01 22:07

"Jørgen Elmer" <elmermadsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Og så kan jeg tilføje at de godt kan pinge hinanden, og jeg har sikret mig
> at der er logget rigtigt på.....

Jamen så virker dit net.

Har du også konfigureret maskinerne? Har de enkelte maskiner installeret
"fil & udskriftsdeling" og er de i samme arbejdsgruppe?

/Chr, Aarhus

Fra : Jesper

Dato : 06-09-01 21:14

Yeps

På hver klient skal du sikre dig dette:

Kontrolpanel > netværk > fil/ udskriftsdeling > sæt flueben

- Jesper

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 07-09-01 23:05

Hej Ja maskinerne er i 2 forskellige arbejdsgrupper, men det gør jo heller
ikke noget, - for når man ser på "hele netværket", så ser man også alle
grupperne. Men det er netop når jeg klikker på "hele netværket", at jeg får
meddelelsen- " Der er ikke adgang til netværket----------o.s.v", men det er
der jo ..... jævnfør ping m.m..
????????
m.v.h.
Elmer
<snip>

Selvfølgelig.. Elmer

Fra : Larsen

Dato : 08-09-01 19:21

Hej

Jeg tror det er I TCP/IP du skal lede, da ping går igennem, evt. prøv at
fjerne TCP/IP og geninstallerer.

hilsen
Preben

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 09-09-01 14:29

Det lyder fornuftigt - det vil jeg prøve....

Elmer

Fra : Ole Overgaard

Dato : 09-09-01 17:04

Hvis du finder ud af det vil jeg gerne høre fra dig. Jeg har nemlig et
lignende problem...

Mvh
Ole (ole@-FjernDette-oleovergaard.dk)

Fra : Ole Overgaard

Dato : 10-09-01 23:40

Jeg er kommet løsningen nærmere. Se min thread "Hjælp - ICS virker, men fil-
og printerdeling virker ikke"

Mvh
Ole