Video + cd kvalitet ?
Fra : Karsten Olesen

Dato : 04-09-01 17:40

Jeg har et TerraTec TValue tv-kort.
Med DivX codec installeret.
Når jeg optager, er det i god kvalitet.
Lyden optages dog i CD-kvalitet,
og selvom jeg har fler muligheder for
eks. radiokvalitet, cd-kvalitet osv.,
så vælger den altid det bedste, hvilket
fører til urimelig høje filer.
Eks. 40 minutters video fylder ca. 900 mb.

Hvordan vælger jeg 16-bit, mono, 86 kb/min
som default ?

Fra : René Jensen

Dato : 04-09-01 19:40

Karsten Olesen wrote:
> [...]
> fører til urimelig høje filer.
> Eks. 40 minutters video fylder ca. 900 mb.
>
> Hvordan vælger jeg 16-bit, mono, 86 kb/min

Har du overvejet at benytte et andet lydformat end .wav? Du skal jo
regne med at et minut lyd i CD kvalitet fylder ca. 10mb - ved f.eks. at
benytte mp3-formatet i 96kbit vel samme minut kun fylde ca. 720kb(!).
Det vil i hvertfald reducere dit videoklip væsentligt...

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Finn Holger

Dato : 04-09-01 23:40

Hvis du kan (og gider hente), så vælg LAME vbr mp3 encoding.