Tjooooooo
Fra : Kurt

Dato : 04-09-01 16:11

Hvad menes med hwnd, og har du et program eksempel??

Fra : Ole Lønborg

Dato : 04-09-01 16:50

Ole Lønborg wrote:

> Skal du ikke have et nyt hwnd til Access ?
> Det vil jeg tro.
> Det er jo en ny instans af Access der kører efter komprimeringen.
Jeg går i mit svar ud fra at du, for at kommunikere med Access har
"trukket" det "Window Handle" (hwnd) der peger på Access.

I virkeligheden ville det være smartere at du viste lidt af den kode du
bruger til at lukke access ned, komprimere og lukke op.

Hvis du f.eks. bruger noget a'la
Set mobjAccess = GetObject(, "Access.Application.8")

skal du jo udføre den igen.

/Ole Lønborg

Fra : Kurt

Dato : 04-09-01 19:31

Hermed min kode:

Public Sub Gemogluk_db()
'her gemmes og slukkes
Set db = Nothing
Set record = Nothing
DoCmd.Quit acQuitSaveAll
End Sub

Public Sub komprimerDB()
DBEngine.CompactDatabase "c:\mydb_udl_msk\access_db\data.mdb", _
"c:\mydb_udl_msk\access_db\datacompacted.mdb"

Kill "c:\mydb_udl_msk\access_db\data.mdb"

Name "c:\mydb_udl_msk\access_db\datacompacted.mdb" As _
"c:\mydb_udl_msk\access_db\data.mdb"

End Sub

Public Sub Aaben_db()
'åben database igen

Dim test
test = Shell("e:\programmer\microsoft office\office\msaccess.exe
C:\mydb_udl_msk\access_db\data.mdb", 6)

End Sub

Public Sub forbindelse()

'her skabes DAO forbindelse igen
' jeg ved bare ikke hvordan

End Sub

Public Sub beep()

' dette er en test for at se om forbindelsen er lagt gang, foretager
' beep i access
DoCmd.RunMacro "beep"

End Sub

Ole Lønborg <ole_nmews@lonborg.dk> skrev i en