Læder, som blev hårdt
Fra : Oms

Dato : 04-09-01 14:08

Min Labradorhund er ustyret med et fint læderhalsbånd. Hunden bader tit og
gerne, og nu er der også adgang til stranden med saltvand.
Hendes halsbånd bliver ødelagt af det, og nu vil jeg gerne smøre det med et
eller andet.
Jeg har "Minkolie" i pastaform (som skosværte), men der er nok andre og
bedre råd, som jeg vil efterlyse her.
Er der nogen, der kan hjælpe mig?
Mvh.

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 04-09-01 17:12

"Oms" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
med et
> eller andet.
> Jeg har "Minkolie" i pastaform (som skosværte), men der er nok andre

Jeg ville nok bruge af den sadelfedt jeg har stående efter jeg omfarvede
en gammel lædersofa..

men mon ikke en blank skosværte kan klare det?

Niels

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 05-09-01 15:52

Oms wrote:

> [...]
> eller andet.
> Jeg har "Minkolie" i pastaform (som skosværte), men der er nok andre og

Jeg kan næsten ikke få mig til at foreslå det, men kan din hund ikke
bare bade nøgen??

--Johan

Fra : Oms

Dato : 05-09-01 22:32

Det besvarer da ikke mit spørgsmål

For det første skal hunden bære skilt med mit navn m.m., når vi er udenfor
hjemmets fire vægge. Det sidder i halsbåndet.
For det andet er det ikke mig, der kommanderer "Bad". Måske får hunden lyst
til at svømme, måske gør den det ikke.

Derfor

Fra : Puk

Dato : 05-09-01 17:10

"Oms" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har "Minkolie" i pastaform (som skosværte), men der er nok
> [...]

Ganske almindeligt læderfedt kan klare næsten alt, hvis det
kombineres med knofedt *S*.
Det koster ikke ret meget og det rækker langt. I mine dage som
ung ride-pige tilbragte jeg mange lange timer med at pudse
seletøj op som var blevet glemt i hestenes bokse og sølet til i
afføring, urin og vand. Jeg har endnu aldrig måttet give op
overfor nogle af dem, så længe jeg har brugt læderfedt.
Så find en forretning i nærheden af hvor du færdes, som handler
med diverse ridesportsting og gå ind og sig at du gerne vil have
noget af den læderfedt, som bliver brugt til sadler og seletøj.

Mange hilsner
Puk

Fra : Oms

Dato : 05-09-01 22:33

"Puk" <powder@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med diverse ridesportsting og gå ind og sig at du gerne vil have
> noget af den læderfedt, som bliver brugt til sadler og seletøj.

Tak, Puk. Det vil jeg prøve

Fra : JOvig

Dato : 07-09-01 11:40

Hej