placering af eksterne swf. filer
Fra : Thomas

Dato : 04-09-01 13:26

Er det muligt at definere placeringen af en loadet swf. fil.
Hvis man bruger "level" kan man så definere x & Y ????

På forhånd tak

Hilsen

Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Peo

Dato : 04-09-01 20:47

nix!
Load ind i et tomt movieclip "target" i stedet for.
Dette tomme mc kan du placere hvor du vil.

/peo
www.bandage.dk

Fra : Thomas

Dato : 05-09-01 07:36

Michael Peo wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> nix!
> Load ind i et tomt movieclip "target" i stedet for.
> Dette tomme mc kan du placere hvor du vil.
>
> /peo
> www.bandage.dk

Hej Michael - tak for svar men jeg har stadigvæk et problem som jeg ikke kan
løse.

Jeg kan sagtens placere min eksterne fil med target - det er ikke noget
problem - men hvis jeg har nogle actions i den eksterne fil virker de ikke
når jeg loader dem via target ???

Jeg ved ikke hvad jeg gør forkert men hvis du har et svar vil jeg meget
gerne høre det

Hvis jeg køre min eksterne fil på almindelig vis virker action (det er et
rullepanel)

mvH

Fra : Michael Peo

Dato : 05-09-01 11:01

Det er din targeting den er gal med - altså de targetpaths du bruger når du
"taler til mc's" og sætter variabler rundt omkring i din film. Er de
absolutte eller er de relative? Eks.
en action på hovedtidslinien i den film du loader, som ser således ud.:

with (_root) {
gotoAndPlay (16);
}

Denne simple kode gør to forskellige ting alt efter om filmen "står" alene,
eller hvis den er loadet ind i et mc i en anden film.
Alene: Refferere den til sin egen rod. Loadet: Refferere den til
"værtsfilmens" rod.
Check dine targetpaths...
Hvis vi skal gå dybere så må du lige skrive igen.

/peo
www.bandage.dk

Fra : Thomas

Dato : 06-09-01 09:43

Hej Michael
Jeg er glad for din tålmodighed

Jeg skal prøve at præcisere mit problem lidt bedre...

Jeg har to film min " hovedfilm" og den eksterne film - lad os kalde den
rullepanel.swf.

Det skal siges at jeg ikke er specielt god til flash men man skal jo starte et
sted ,-).

Der er lavet et rullepanel i "rullepanel.swf" og hvis jeg kører det i
browseren virker det perfekt.... ( der er selvfølge noget actionscripts som
får det til at virke...)

Når jeg så skal have den loadet ind i min hovedfilm går det galt.

Jeg har loadet den med "loadMovie ("rullepanel.swf", "empty");" - jeg har et
MC som hedder "empty" i min hovedfilm - alt det her virker 100% den loader den
eksterne swf fil OK - men selve actionen i den eksterne fil virker ikke - det
vil sige at rullepanelet ikke virker.

Er det i "rullepanel.swf" der skal tilføjes ekstra kode eller er det i
hovedfilmen - for at den eksterne fil virker efter hensigten.

Håber du forstod bare en lille del af det - ved godt det måske ikke er
beskrevet optimalt...

På forhånd mange tak

Hilsen

Thomas

Fra : Michael Peo

Dato : 06-09-01 21:11

Hej igen Thomas...
Ja, det er i de actions der ligger i rullepanelet du skal pille ved.
Der er sikkert en del targetpaths der skal skrives om.
Hvis et mc i rullepanelet f.eks. har en action med en targetpath ala

with (_root.dropDown) {
play ();
}

så vil det virke hvis rullepanel-filmen kører alene, men ikke hvis den
ligger inde i "empty",
for så er roden af filemn ikke længere den samme. Targetpath'en skulle så se
sådan her ud:

with (_root.empty.dropDown) {
play ();
}

Ved ikke om dette eks. passer ind - men det er bare grundideen..
/peo
www.bandage.dk

Fra : Thomas

Dato : 07-09-01 07:55

Hej Michael -
Der er ikke meget andet at sige end tusind tak - nu virker hele min film..

mange tak

hilsen

THomas

Fra : Michael Peo

Dato : 07-09-01 14:27

Selv tak - glad for at jeg kunne hjælpe!