Lyd og Mandrake
Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 04-09-01 10:52

Hej,

Jeg har endelig set lyset og installeret Linux Mandrake (efter forskellige
forsøg med NetBSD/arm32, FreeBSD og Debian). Jeg er imponeret over Mandrakes
særdeles brugervenlige installer men det går helt galt mht. at få detected
mit Soundblaster 16 lydkort. Er der nogen der har nogen hints?

Et par flinke fyre på IRC fik faktisk lyden til at virke i 3-4 minutter
forleden, men da jeg genstartede maskinen var alt borte igen.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 04-09-01 16:46

Fra : Kent Friis

Dato : 04-09-01 18:34

Den Tue, 4 Sep 2001 17:45:47 +0200 skrev Rasmus Bøg Hansen:

>Er det et ægte SB16 fra Creative (ISA-udgaven)? Prøv da at indsætte
>linjerne:
>
>alias sound-slot-0 sb
>alias sound-service-0-0 sb
>alias sound-service-0-1 sb
>alias sound-service-0-2 sb
>alias sound-service-0-3 sb
>
>i /etc/modules.conf og kør 'depmod -a'.

Hved du tilfældigvis hvad de sound-service dimser er til? Jeg har dem
til "off"...

Mvh
Kent
--
F0 0F C7 C8 - Intel Pentium bug

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 07-09-01 09:34

In message <Pine.LNX.4.33.0109041743300.1487-100000@grignard.amagerkollegiet.dk>
date 4 Sep, wrote a daemon named Rasmus Bøg Hansen:

>Er det et ægte SB16 fra Creative (ISA-udgaven)? Prøv da at indsætte
>linjerne:
>
>alias sound-slot-0 sb
>alias sound-service-0-0 sb
>alias sound-service-0-1 sb
>alias sound-service-0-2 sb
>alias sound-service-0-3 sb
>
>i /etc/modules.conf og kør 'depmod -a'.

Det var simpelthen alt hvad der skulle til. Takker mange gange.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... The current death rate? One per person, of course.

Fra : Kent Friis

Dato : 04-09-01 18:33

Den Tue, 04 Sep 2001 11:52:22 +0200 skrev Alex Bach Andersen:
> [...]
>
>Et par flinke fyre på IRC fik faktisk lyden til at virke i 3-4 minutter
>forleden, men da jeg genstartede maskinen var alt borte igen.

Når du "modprobe sb" virkede, så prøv at tilføje flg. linie til
/etc/modules.conf:

alias sound-slot-0 sb

(Hvis du har en anden linie med samme linie, så slet den).

Så skulle det modul gerne blive autoloadet når du forsøger at bruge
lydkortet.

Mvh
Kent
--
.~. .~.
/V\ From Palm Pilot to S/390 /V\

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 05-09-01 09:41

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 05-09-01 19:11

Alex Bach Andersen wrote:

> [...]
> Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
> .... Unable to locate coffee - operator halted

Hvad med at logge ind som root, og så køre kommandoet "sndconfig" den
bruger jeg altid. Det er et setup program til de lydkort som linux
understøtter.

Fra : Kim Nielsen

Dato : 05-09-01 14:13

"Mikkel F. S. Andersen" wrote:

> Hvad med at logge ind som root, og så køre kommandoet "sndconfig" den
> bruger jeg altid. Det er et setup program til de lydkort som linux
> understøtter.
Rettelse:

sndconfig er ikke generelt. Feks. findes det ikke på debian .. så det er
nok en redhat ting

mvh
Kim

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 05-09-01 19:20

In message <3B9624CD.BB013C7D@proventum-solutions.net>
date 5 Sep, wrote a daemon named Kim Nielsen:

>Rettelse:
>
>sndconfig er ikke generelt. Feks. findes det ikke på debian .. så det er
>nok en redhat ting

Tak til alle for input. De vil blive afprøvet ved næste opstart.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... I'm the person your mother warned you about

Fra : DUdsen

Dato : 06-09-01 20:30

Kim Nielsen wrote:

> Rettelse:
>
> sndconfig er ikke generelt. Feks. findes det ikke på debian .. så det
> er nok en redhat ting

Det er er rredhat ting men siden mandrake en gang var en redhat klon
virker det også til mandrake det var i hevet fald sådan jeg fik mit
lydkort til at give lyd fra sig.

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-09-01 18:30

In article <3B966ABF.B1224E2E@worldonline.dk>, "Mikkel F. S. Andersen"
<Flott@worldonline.dk> wrote:
> Hvad med at logge ind som root, og så køre kommandoet "sndconfig" den
> bruger jeg altid. Det er et setup program til de lydkort som linux
> understøtter.

Den vil jeg da også godt lige sige tak for. Nu har jeg også lyd på min
box. Den prøvede dog først det onboard lydkort jeg har, men det kunne den
ikke få til at virke. Bagefter valgte jeg så Sound Blaster Live og det
installerede den uden problemer.

--
Med Venlig Hilsen Michael

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 07-09-01 10:16

In message <3B966ABF.B1224E2E@worldonline.dk>
date 5 Sep, wrote a daemon named Mikkel F. S. Andersen:

>Hvad med at logge ind som root, og så køre kommandoet "sndconfig" den
>bruger jeg altid. Det er et setup program til de lydkort som linux
>understøtter.

Det fungerede svjh ikke lige under Mandrake. Men problemet er blevet løst,
som det kan læses andensteds.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... Don't believe in astrology. We Scorpios aren't taken in by such things.