Nye revision: Via KT266A chipset styrer !
Fra : raven

Dato : 03-09-01 08:43

VIA er kommet med et svar på sis735, og slår samtidig et vist P4
chipset i memory båndbredde.

http://www.ocworkbench.com/hardware/via/kt266a/kt266ap5.htm

Sisoft memory benchmark Alu/Fpu: 778/1021 ! uden OC ! altså ved 133
MHz.

Så mangler vi bare nogle bundkort med det chipset ! men da der er
pin-kompatibilitet med via kt266, så kan det næppe vare længere end
postgangen er.

Sis735, amd760 og ali magic er foreløbigt slået.

mvh

John

Fra : Søren Kramer

Dato : 03-09-01 09:09

Spændende. ½ år efter start :) - deres første revision var nu også en
stinker
Forskellen i real world bench. synes nu meget lille. Jeg ville absolut vente
på nividias løsning. Den er også i trykken nu. Den kommer til at rykke på
markedet.
MVH
Søren

Fra : raven

Dato : 03-09-01 09:12

On Mon, 3 Sep 2001 10:08:58 +0200, "Søren Kramer" <krumme@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>på nividias løsning. Den er også i trykken nu. Den kommer til at rykke på

Ja, det mener anandtech også i hans konklusion i anmeldelsen af via
kt266a.

Men lad os nu se, om de kan lave det !

Asus skulle iøvrigt komme først med nforce, i løbet af denne måned.

Men jeg vil også gerne have et a7v266 med kt266a chipset ! når de får
puttet det i.

mvh

John

Fra : lund

Dato : 03-09-01 09:36

også inde på www.tomshardware.com viser dette chipset at slå samtlige andre
i testene. men nvidia,s Nforce skulle være værd at vente på.

nogen der kender evt prislag eller hvornår det kommer frem

Fra : Søren Kramer

Dato : 04-09-01 08:58

> Forskellen i real world bench. synes nu meget lille.
Ahh. Den trækker jeg lige til mig igen, efter jeg har læst de andre test :)

>Jeg ville absolut vente
> på nividias løsning.
Eller også Søren ville du vente på at de fik den nye southbridge i:
http://www.tomshardware.com/business/01q3/010903/vtf-01.html

>Den er også i trykken nu. Den kommer til at rykke på
> markedet.
Det ser lovende ud, og det vil give os billige priser med den megen
konkurrence

> MVH
> Søren
Hils