Andbefalinger af 60 GB HD'er
Fra : Pussyman

Dato : 02-09-01 20:06

Maxtor (Quantum) Fireball Plus AS 60.0 GB

eller en

IBM 60GXP 60 GB (Jeg har en af IBM 60GXP 60 GB, men der jeg har hørt at der
er problemer med dem ved jeg ikke om jeg tør at købe en til. Min egen synes
jeg kommer med sådan nogle klik lyde en gang imellem kan det være rigtig)

og hvids i kan andbefale en tredje er i da velkommen.

evt. ICQ#64371308

Fra : Wizeguy

Dato : 02-09-01 20:13

"Pussyman" <seg@yj.com> wrote in message
> [...]
synes
> jeg kommer med sådan nogle klik lyde en gang imellem kan det være rigtig)

Der burde ikke være problemer med IBM 60GXP. Derimod var der så mange
problemer med 75GXP serein, at IBM har trukket den tilbage - undtagen 30 GB
modellen.

> og hvids i kan andbefale en tredje er i da velkommen.

DiamondMax 60+ 60 GB, gnsn. søgetid 8,9 ms. Den er næsten lige så hurtig som
60GXP, men støjer væsentligt mindre. Jeg fik byttet en defekt IBM 75GXP med
sådan en, og er yderst tilfreds.

---
Mvh
Anders

Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 02-09-01 22:23

> Der burde ikke være problemer med IBM 60GXP. Derimod var der så mange
> problemer med 75GXP serein, at IBM har trukket den tilbage - undtagen 30
GB
> modellen.

Hvor har du læst det henne ?

> [...]
som
> 60GXP, men støjer væsentligt mindre. Jeg fik byttet en defekt IBM 75GXP

Nu kender jeg ikke 60gxp serien men 75 gxp synes jeg nu ellers slet ikke
støjer !!!

Fra : Esben

Dato : 03-09-01 00:54

"Daniel Overby Hansen" <danieloverby@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> som
> med
>
> Nu kender jeg ikke 60gxp serien men 75 gxp synes jeg nu ellers slet ikke

Ikke de første par måneder ihvertfald. Min 45gb er begyndt at støje meget.
Det er nærmest en slags hyletone, og det lyder som om lejet er slidt.

--
Esben

Fra : Wizeguy

Dato : 03-09-01 09:26

"Daniel Overby Hansen" <danieloverby@hotmail.com> wrote in message
> GB
>
> Hvor har du læst det henne ?

Jeg fik det at vide af en medarbejder i Multimedia World (Frederiksberg), da
jeg fik byttet min defekte 60 GB IBM 75GXP. Men prøv at tage et kig på
www.edbpriser.dk, der er ikke længere ret mange forretninger der fører dem,
idet den er afløst af 60GXP serien.

> som
> med
>
> Nu kender jeg ikke 60gxp serien men 75 gxp synes jeg nu ellers slet ikke
> støjer !!!

IBMs diske har generelt et højere støjniveau end konkurrerende mærker som
Maxtor og Fujitsu. Hvor jeg før kunne høre disken arbejde for fuld kraft,
når Windows 2000 startede op, lægger jeg knap mærke til nogen lyd nu.

---
Mvh
Anders

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 03-09-01 16:02

> [...]

> jeg kommer med sådan nogle klik lyde en gang imellem kan det være rigtig)

> og hvids i kan andbefale en tredje er i da velkommen.

Jeg har selv købt en IBM 60GXP 60Gb, men udelukkende fordi jeg ville spare
200kr. Jeg ville have købt en Maxtor DiamondMax 60+ 60Gb, fordi den
larmer mindre, ikke bliver så varm (60gxp bliver ret varm) og fordi
den faktisk er lige så hurtig som 60GXP. 200kr mere var dog for meget
for 60+'eren.

Var penge ikke et problem købte jeg en Maxtor...

mvh Bernhard

Fra : Jonny Jensen

Dato : 03-09-01 19:41

> [...]
> larmer mindre, ikke bliver så varm (60gxp bliver ret varm) og fordi
> den faktisk er lige så hurtig som 60GXP. 200kr mere var dog for meget

Alle test siger elelrs at de hurtigste IDE harddiske er Seagate Barracuda IV
og IBM GXP 60... GXP60'eren larmer altså VÆSENTLIGT mindre end mange andre..
Og selvom mit system er 1333@1500 og et oc'et GF2GTS, samt DVD og CD-R osv,
er temperaturen, ifølge harddiskens egen temperaturprobe ALDRIG over 42
grader, selv ved kraftig kopiering eller diskfragmentering. Og jeg har ingen
HD coolere installeret.

Jonny.

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 04-09-01 09:54

> [...]
> grader, selv ved kraftig kopiering eller diskfragmentering. Og jeg har ingen

Jeg var ikke klar over at gxp60'eren havde en temperatur probe, men
ved simpel måling med en hånd er maxtor 60gxp mærkbar varmere end en
maxtor 60+'er. Maxtor'eren er også mere støjsvag.

Ellers check www.storagereview.com for detaljer. Jeg kunne jo have
mærket/hørt forkert.

Det jeg ved om Seagate kommer fra storagereview så det vil jeg ikke
bruge her.

mvh Bernhard