Fiskehejre angreb i havebassin
Fra : Birgit Wede

Dato : 02-09-01 16:23

Er der nogen, der har erfaringer med ovennævnte.
Har fået tømt vores bassin 2 gange for fisk.
Har hørt at en plastichejre vil hjælpe????
Gode råd modtages med tak.

M.v.h.

Birgit Wede e-mail: wede@get2net.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-09-01 17:40

Birgit Wede skrev:

> Er der nogen, der har erfaringer med ovennævnte.
> Har fået tømt vores bassin 2 gange for fisk.
> Har hørt at en plastichejre vil hjælpe????

Ja, det siges i al fald at dem af plastic ikke er så forslugne.

--
Hilsen: Jørgen / www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord VI:

Fra : Jens

Dato : 02-09-01 18:19

"Birgit Wede" <wede@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:3ff66e25.0109020723.64c19960@posting.google.com...
> Er der nogen, der har erfaringer med ovennævnte.
> Har fået tømt vores bassin 2 gange for fisk.
> Har hørt at en plastichejre vil hjælpe????
> Gode råd modtages med tak.

Jeg har hørt at man skal sørge for den ikke har
en "start og landingsbane". Altså du skal ud
og plante hæk eller plankeværk.
--
Venlig hilsen Jens

Fra : eam

Dato : 02-09-01 18:26

Køb nogle flere fisk til den stakkels hejren den må jo være sulten
Jeg ved, at dyrehandleren i Søborg har solgt hejremad: 10 guldfisk for 80,-
kr

eam

Fra : Per A. Hansen

Dato : 02-09-01 19:54

Birgit Wede <wede@get2net.dk> skrev i en

> Er der nogen, der har erfaringer med ovennævnte.
> Har fået tømt vores bassin 2 gange for fisk.
> Har hørt at en plastichejre vil hjælpe????
> Gode råd modtages med tak.

De er ligeså forslugne som de par storke, der
besøgte omegnen her for et par år siden.
Der gik mange guldfisk indenbords - som
turistforeningen erstattede - det gør de nok
ikke med fiskehejren.
( En utrolig flot fugl)
Det bedste middel er at hænge et net over
- det gør dambrugerne.

Per A. Hansen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-09-01 22:54

> Det bedste middel er at hænge et net over
> - det gør dambrugerne.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Per A. Hansen

Ja, den med hække så de ikke kan lande holder ikke stik. De lander og letter
på en tallerken, gerne hvis det er en fisketallerken.... Men et par tråde
lidt på kryds og tværs vil nok holde dem fra at lande, og det er jo lidt
kønnere end et helt net.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : jan

Dato : 04-09-01 09:47

Hej

> [...]
> lidt på kryds og tværs vil nok holde dem fra at lande, og det er jo lidt

Det er rigtigt at de kan lette næsten lodret, men at de kan lande på en
tallerken !.
Jeg har aldrig set dem lande "lodret" mindst 5-10 meter mener jeg at de skal
have for at kunne lande.
Efter at hele min have er beplantet med buske og træer omkring vandhulerne
( 8 stk.) har jeg ikke set nogle lande her. MEN til gengæld lander de på
vores store græsplæne og går så ned til vandhulerne.

Det med linier på kryds og tværs er rigtig i 3-4 meters højde. Man kan også
sætte en snuble snor hele vejen rundt om vandhullet i ca. 10-20 cm højde.

Jeg har set et par store kunstige TRANER ca. 1,5 m høj ved et vand hul og
her er der ikke kommet nogle fiskehejre, og de kreds ellers over vand hullet
næste hverdag.

--
Best regards / Venlig hilsen.
http://www.koien.dk

Fra : Puk

Dato : 03-09-01 18:08

> [...]

> Er der nogen, der har erfaringer med ovennævnte.
> Har fået tømt vores bassin 2 gange for fisk.
> Har hørt at en plastichejre vil hjælpe????

Den med plastichejren skulle være god nok. Fidusen skulle være
at der altid kun er én hejre pr. lille sø, altså et territorie
princip. Men du kunne måske spørge i news:dk.fritid.dyr måske
der er nogle fugle-kendere der holder til der og kan be- eller
afkræfte territorie teorien.

Mange hilsner
Puk

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 04-09-01 22:57

Birgit Wede skriver:

> Er der nogen, der har erfaringer med ovennævnte.
> Har fået tømt vores bassin 2 gange for fisk.
> Har hørt at en plastichejre vil hjælpe????
> Gode råd modtages med tak.

Du kan lave et fugle skræmsel, af stivsort plastik, som ligner en
rovfugl, som bevæger sig, i vind.

Fra : Jens Jessen

Dato : 14-09-01 20:12

Et skud hagl med en kaliber 12 giver en fiskehejre en hlet ny
livsindstilling.

Fra : Jens Petersen

Dato : 15-09-01 11:47

Gælder det også plastichejren?

--
Jens

'I never met a piece of chocolate I didn't like.'

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 15-09-01 16:34

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Gælder det også plastichejren?

Jeps, den får et mere åbent syn på omverdenen.

--
mvh. Niels
http://steg.dk