PKI Kryptering
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 02-09-01 14:55

Er der nogen der har nogle algoritmer til PKI (Public Key Infrastructure)
Kryptering... altså til at:
· Danne et nøglepar
· Kryptere
· Dekryptere

Eller findes der API der kan det?

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 03-09-01 11:10

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> wrote in message
> Er der nogen der har nogle algoritmer til PKI (Public Key Infrastructure)
> [...]

Hej Bjarke

Jeg har et programt der kan kryptere/dekryptere og som er lavet som et
ActiveX doc.
du kan prøve programmet online her.http://www.gigasoft.dk/
Vælg på siden Dokument sikringssystem og følg anvisningen så kan du prøve
krypteringen.
Ps. Vær forsigtig med ikke at kryptere nogle af dine systemfiler.

Hvis det er det du mener kan jeg sende dig sourceskoden til
krypteringsalgoritmen.

Bjarne Østergård
E-Mail boe@gigasoft.dk
www.gigasoft.dk

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 05-09-01 20:19

Bjarne Østergård skrev:
> [...]
> Ps. Vær forsigtig med ikke at kryptere nogle af dine systemfiler.
>

> Hvis det er det du mener kan jeg sende dig sourceskoden til

Det jeg skal bruge er en krypteringsmetode, hvor man med en algoritme laver
et nøglepar - dvs. to nøgler der på en eller anden måde passer sammen. Man
udsender den ene nøgle (Public Key) og beholder den anden (skjult for
offentligheden). Når nogen så skal sende noget til mig, henter de min
public-key og bruger en eller anden (mere eller mindre) kendt algoritme til
at kryptere det. Nu kan de ikke engang selv dekryptere det krypterede.
Fordi: Man skal nemlig bruge begge nøgler til at dekryptere det. Og jeg har
jo gemt den ene nøgle - så det er kun mig der kan dekryptere det.
Smart ikke? ... Alt dette hedder, så vidt jeg ved, PKI Kryptering.

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 06-09-01 09:20

On Wed, 5 Sep 2001 21:19:01 +0200, "Bjarke Walling Petersen"
<bwp@bwp.dk> wrote:

> [...]
>jo gemt den ene nøgle - så det er kun mig der kan dekryptere det.
>Smart ikke? ... Alt dette hedder, så vidt jeg ved, PKI Kryptering.

PGP developer's kit fra Network Associates er kanskje noe å titte på.
<http://www.pgp.com/products/sdk/default.asp>

--
Snutten
Fjern helge fra mail adressen før du svarer.