smerter i uge 19
Fra : b

Dato : 02-09-01 13:14

jeg har haft og har smerter .
min jordmoder siger at det er normalt
men jeg ligger meget i sengen og
får tit smerter når jeg går eller står.
jeg er nervøs for at der er noget galt.
jeg bor på bornholm hvor det ikke er muligt
at blive scannet.
så jeg håber at i kan hjælpe mig,
hvis i har noget ligende
hilsen katrine@privat.tele.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-09-01 13:58

In article <3b9221c9$0$2700$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"b" <ole.ernst@mail.dk> wrote:

> [...]
> får tit smerter når jeg går eller står.
> jeg er nervøs for at der er noget galt.
> jeg bor på bornholm hvor det ikke er muligt

Få din læge til at skrive en henvisning så du kan blive scannet. Det
*må* være muligt på Bornholm, ellers må du tage til Sjælland.

En graviditet skal ikke bestå af nervøsitet.

Hvis lægen ikke vil skrive en henvisning, så gør dig besværlig. Få en
tid til lægen hver eneste dag, ring til lægen hver eneste dag. Beklag
dig, brok dig.
Til sidst skal du nok blive scannet.

Du kunne selvfølgelig også tage til en privatklink og blive scannet for
egen regning, så slipper du for bøvlet (og ventetiden).

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Fenger-Olesen

Dato : 02-09-01 22:25

Gå til lægen og fortæl at du er blevet i tvivl om din sidste menstruation,
altså at du har set forkert på din kalender, så kan de nemlig kun bestemme
terminen ved en reel scanning. Iøvrigt burde det ikke være nødvendigt at
skulle lyve overfor sin læge, hvis du er nervøs, og det kan berolige dig
resten af din graviditit, ja, så burde du kunne blive scannet. Jeg har
iøvrigt en bekendt som havde ondt og smerter i maven da hun ventede sig. Der
var ikke noget i vejen, og man kunne ikke finde en årsag, og hun fik en
dejlig velskabt dreng, som lige er blevet et år. Bare lige en lille
trøster......
Alt vel og lykke til, det kunne være rart at høre om du også får en
scanning.

Venlig hilsen

Louise

Fra : karina

Dato : 03-09-01 12:09

Hej.

Ved begge mine graviditeter havde jeg også smerter omkring det tidspunkt.
Den forklaring jeg fik var at livmoderen bliver tungere og de bånd der
holder livmoderen giver efter for vægten.

Jeg syntes dog at du under alle omstændigheder skal snakke med din læge om
ikke andet for at blive beroliget.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : basse

Dato : 12-09-01 20:37

Hvis du af og til har brug for at stille spørgsmål vedr. din graviditet
eller godt kunne tænke dig at komme i kontakt med andre gravide vil jeg
anbefale dig at gå ind på www.netdoktor.dk

Her kan du stille spørgsmål både til eksperter og andre gravide og der er
tit stor hjælp at hente. Noget tilsvarende kan du finde på www.b-a-b-y.dk og
her kan du også følge udviklingen uge for uge for både dig og dit barn.

Jeg har indimellem også haft smerter i underlivet i løbet af min graviditet,
men dog ikke så slemme, at jeg måtte være sengeliggende. De var værst i den
første del af graviditeten (jeg er nu i 32. uge). Nogle smerter er normalt,
men jeg synes under alle omstændigheder, du skal bede om at blive undersøgt
nærmere.

Held og lykke med det.

Mange hilsner

Rebekka