Fluer til Grønland
Fra : Jens K. Knudsen

Dato : 02-09-01 11:23

Jeg har spurgt om det før og nu spørger jeg igen, er der nogen her i
nyhedsgruppen, der kender noget til fluefiskeri på Grønland, så vil jeg
gerne høre noget om fluemønstre, da jeg skal derop til næste år.

Med venlig hilsen
Jens Knudsen
jenskrk@oncable.dk

Fra : Charley Braun

Dato : 02-09-01 18:11

Nix kender ikke noget til det.

Charley Braun.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 02-09-01 21:35

Jens K. Knudsen skrev...
> [...]
jeg
> gerne høre noget om fluemønstre, da jeg skal derop til næste år.

I alle de beretninger jeg har læst om fluefiskeri på Grønland,
springer de let hen over fluemønstre og størrelser.
Det tolker jeg derhen at det praktisk taget er ligegyldigt,
hvad man fisker med. Afhængig af hvor overrendt det sted
er, du skal hen, må rådet vel næsten være, at du tager noget med, du
selv har tillid til. Personligt ville jeg nok fylde æsken med
noget str. 4 til 16 i forskellige grå, brune og sorte nuancer.
(samt lidt tørfluer, hvis lejligheden skulle byde sig)
--

Venlig hilsen

Peter
psch[AT]mail.dk

Fra : Per Gade

Dato : 04-09-01 15:03

Hej

Da jeg var en tur på Grønland for snart mange år siden var Chilimps str. 10
god medicin til fjeldørrederne i elvmundingerne. Mon ikke den duer endnu...

I øvrigt tror jeg ikke så meget på imitationsmønstre i vandløbene, da
vandrefiskene stort set ikke tager føde til sig. Så provokation må være
vejen.

Jeg har senere læst mig til, at spinner er mere effektiv end flue i f.eks.
Robinson River ved Sdr. Strømfjord.

Hilsen
Per Gade
Peter Schrøder <nosp@mplea.se> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b929646$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Claus H Poulsen

Dato : 08-09-01 09:18

Hej Jens
Jeg har lige været på Grønland her i sommer ( august ) det er den tid
ørredne trækker op i vandløbende og der er det lige meget hvilket mønster du
bruger. jeg har ikke forstand på fluer så jeg havde bare købt nogle
forskellige hjemme fra, dem som jeg fik anbefalet af dem som jeg var ude og
fiske med der oppe, sagde at der skulle være stærke farver på, og det må jeg
sige de havde ret i. Jeg fiskede ikke med fluestang men med en spinne stang
og en kaste dims på 12 g. Spinnere i orange eller lilla var også meget gode,
men hvis du kommer der op i august er det vist lige meget, hvilken type agn
du bruger.
Da jeg var der oppe var der så mange så jeg også kunne fange dem på en flue
fra et makrelforfang, jeg var nemlig ude og fiske havkat en dag og havde
ikke noget agn og det var det eneste der var i min kasse som jeg kunne fange
en ørrede med, jeg havde lade alt mit lette grej blive på hotellet.

Et lille ps. du skal ha´ en båd der oppe det er næsten umuligt at komme
rundt uden.

har du været inde og kikke på www.greenland-guide.gl/gt/lystfisk.htm
hvis du er interesseret har jeg lidt om fiskeri på grønland som jeg godt kan
sende til dig

Hilsen
Claus Poulsen