SCSI: AHA 2940au finder ej min CD-R
Fra : Lasse Knappe

Dato : 02-09-01 03:26

Hej nyhedsgruppe.
I konfig.programmet til AHA2940au har jeg ladet alle indstillinger være
default, men den kan ikke finde min CD-brænder, som faktisk er det
eneste, der er sat til.
Jeg har lavet alle SCSI-dansene med tal og terminator, og det kan vel
dårligt svare sig at lede videre, før det lille bios-lignende
indstillingsprogram kan finde maskinen.
Har det noget at sige at "SCSI BIOS not installed" ??
kan det tænkes, at noget bør indstilles anderledes i konfig-programmet?

MVH Lasse.

--
Posted from ip133.vanxr1.ras.tele.dk [195.249.130.133]

Fra : Brian Møller

Dato : 02-09-01 20:03

Når den skriver BIOS not installed er det fordi der ikke et bootbart drev
tilsluttet controleren. Dit cd-rom kan godt være boot-bart, hvis altså
controleren kunne finde drevet, hvis der sidder en cd i drevet.

CD-R skal bare sættes til ID 0 og hvis du i indstillingerne op controleren
sætter paritet til on skal du også sætte den til på drevet.
Men umiddelbart burde det virke. Kablet vender rigtigt og får strøm :)

Mvh
Brian