Skabeloner til Word 2000
Fra : Erik Isager

Dato : 01-09-01 23:01

Hej
Hvor er skabeloner til Word 2000 placeret ??

I 97 er der en mappe der heder Skabeloner, og i den kunne jeg selv oprette
nye faneblade osv. men jeg kan ikke finde den i 2000 ???

Erik Isager

Fra : emj

Dato : 02-09-01 10:57

Erik Isager skrev i <9mrlo2$2u2$1@sunsite.dk>:

>Hej
>Hvor er skabeloner til Word 2000 placeret ??
....\windows\application data\Microsoft\skabeloner
Hilsen emj

Fra : Erik Isager

Dato : 02-09-01 13:01

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> ...\windows\application data\Microsoft\skabeloner
> Hilsen emj

Joo !! men ikke alle

....\Programmer\Microsoft Office\OfficeK2\Templates\1030
kan jeg finde flere af de skabeloner der hører til Word 2000
(OfficeK2 er fordi jeg både har 97 og 2000 instaleret)

Men hvor kan jeg lave nye fanedblade til skabeloner, og indsætte mine egne
skabeloner ???

Erik Isager

Fra : emj

Dato : 02-09-01 15:06

Erik Isager skrev i <9mt7tn$bj2$1@sunsite.dk>:

>Men hvor kan jeg lave nye fanedblade til skabeloner, og indsætte mine egne
>skabeloner ???

Lige hvor det passer dig.

Søg alle dine *.dot filer frem og flyt dem til dit foretrukne sted.

I Word, fortæller du så bare under
Funktioner/indstillinger/Filplaceringer hvor skabelonerne ligger.
Hilsen emj

Fra : Tue Hellstern

Dato : 02-09-01 12:59

Hej Erik
> Hvor er skabeloner til Word 2000 placeret ??

2000 er lidt speciel i forhold til 97.
Alle standart Microsoft skabeloner ligger et sted, placeringe af dette er
afhængig af din sprog version og dit styresystem. Det nemmeste er at søge
efter en af skabelonerne.

Men der hvor du kan placere dine egne mapper er et andet sted, dette finder
du under Funktioner - indstillinger - filplaceringer -
bruger/arbejdsgruppe-skabeloner - her står stien til dien egne skabeloner og
her kan der oprettes mapper ligesom i 97 versionen. Husk at der skal være en
skabelon i mappen før du kan ses denne.

Hilsen
Tue Hellstern

Fra : Erik Isager

Dato : 02-09-01 15:37

"Tue Hellstern" <info@f1-support.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> her kan der oprettes mapper ligesom i 97 versionen. Husk at der skal være
---
Ja, der kan jeg se :
C:\WINDOWS\Programdata\Microsoft\Templates gemmer Brugerskabeloner

men hvis jeg vil oprette faneblade, hvordan så det ???

Hvis jeg i faneblad "Generelt" opretter en ny skabelon, så gemmes den på
ovenstående adresse, men vises i faneblad "Generelt" ???

Heder alle Word skabeloner .dot til efternavn ??

Erik Isager

Fra : pre

Dato : 02-09-01 16:54

Hvis du kopierer linien herunder og indsætter den i din VBA-editor, så får
du den præcise og officielle sti til dine skabeloner.
************
MsgBox Options.DefaultFilePath(wdUserTemplatesPath), , "Filplacering"
************

(Fra Word klik ALT+F11, i editoren klik Vis,Intermediate Window. Indsæt
linien i vinduet og tryk Enter.)
mvh
pre

Fra : emj

Dato : 02-09-01 17:28

Erik Isager skrev i <9mtg42$rdq$1@sunsite.dk>:

>men hvis jeg vil oprette faneblade, hvordan så det ???

Det kan du jo passende gøre. når du i Word gemmer en skabelon.
NÅR du vælger "gem som" og vælger filtype Wordskabelon, så kan du
klikke på "opret nu mappe" og får en ny skablonmappe til rådighed.

>Hvis jeg i faneblad "Generelt" opretter en ny skabelon, så gemmes den på
>ovenstående adresse, men vises i faneblad "Generelt" ???

Jamen så lad være med det

>Heder alle Word skabeloner .dot til efternavn ??
Ja, men der findes jo også WordWIZARDS og de hedder *.wiz til
efternavn.

Hilsen emj

Fra : Erik Isager

Dato : 02-09-01 20:25

> [...]
> skabelon i mappen før du kan ses denne.
---
Funktioner - indstillinger - filplaceringer -

#arbejdsgruppe#
den var tom, så den linkede jeg til mine 97 skabeloner , og så bliver alle
mine skabeloner samlet ??

Erik Isager