Sikkerhed ved standardinstallation af Redh~
Fra : Sune

Dato : 01-09-01 18:48

Hej

Jeg har tænkt mig at installere Redhat bare lige for at prøve det
(igen).

Da jeg er connected via TDC bredbånd ville jeg høre om en
standardinstallation af Redhat er 'sikker' > dvs. at ingen ekstra
sikkerhed såsom Firewall er nødvendig bare lige for at prøve det et
par dage.

Mvh
Sune

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 01-09-01 19:11

In <0l72ptgak60episp481pjldpab4dquiomk@4ax.com> Sune <sune@TAMTAMinnocent.com> writes:

> [...]

>standardinstallation af Redhat er 'sikker' > dvs. at ingen ekstra
>sikkerhed såsom Firewall er nødvendig bare lige for at prøve det et

Kommer an paa hvordan du installere RedHat samt versions-nummeret.

/Martin

Fra : Sune

Dato : 01-09-01 22:06

On Sat, 1 Sep 2001 18:10:53 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin
Moller Pedersen) wrote:

>Kommer an paa hvordan du installere RedHat samt versions-nummeret.

Jeg havde tænkt mig en standard desktop installation af Redhat 7.1.

Mvh
Sune

Fra : Troels Arvin

Dato : 01-09-01 22:30

On Sat, 01 Sep 2001 23:06:10 +0200, "Sune" <sune@tamtaminnocent.com>
wrote:

> Jeg havde tænkt mig en standard desktop installation af Redhat 7.1.

En standard Red Hat desktop installation er efterhånden blevet ret
sikker: Stort set ingen overflødigt åbentstående porte.

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-09-01 23:04

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote:

>Stort set ingen overflødigt åbentstående porte.

De ikke-overflødige kan vel også være slemme nok, hvis de er åbne ud
mod verden.

(Er ikke lige klar over, om der er fundet huller i RH7.1, men bare for
princippets skyld...)

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 01-09-01 23:01

Sune wrote:

> Jeg havde tænkt mig en standard desktop installation af Redhat 7.1.

Den er ret sikker. Faktisk lidt i overkanten EMM. Du får f.eks pro-
blemer med at sende/modtage mails (ret i /etc/mail/sendmail.mc og
kør m4).

-Claus

Fra : Kent Friis

Dato : 01-09-01 20:22

Den Sat, 01 Sep 2001 19:48:15 +0200 skrev Sune:

> [...]
>standardinstallation af Redhat er 'sikker' > dvs. at ingen ekstra
>sikkerhed såsom Firewall er nødvendig bare lige for at prøve det et

Hvis du formaterer harddisken efter et par dage, kan det vel være ret
ligegyldigt om den er sikker?

Mvh
Kent
--
6.0 FDiv 3.0 = 1.999773462873 - Intel Pentium bug

Fra : Sune

Dato : 01-09-01 22:07

On Sat, 1 Sep 2001 19:22:27 +0000 (UTC), kfr@fleggaard.dk (Kent Friis)
wrote:

>Hvis du formaterer harddisken efter et par dage, kan det vel være ret
>ligegyldigt om den er sikker?

Det ville ikke være rart hvis jeg kom til at dele alle mine diske med
hele verden i et par dage.

Mvh
Sune