Hjælp ang onmouseover!
Fra : Søren Friis

Dato : 01-09-01 17:18

Hejsa!
Jeg skal lave et script som gør at et vindue popper op når jeg holder musen
hen over et link, og lukker igen når jeg tager musen væk... Hvordan gør jeg
det?
Jeg har prøvet med følgende, men det virker ikke:
onmouseover="window.open('','vindue')"
onmouseout="window.close('vindue')">

Nogen der kan sige hvad der er galt?
Jeg er ikke stiv i javascript, så meget indviklede forklaringer kan ikke
forstås =)

Mvh Søren Friis

Fra : jopa

Dato : 01-09-01 17:30

Søren Friis skrev .
> [...]
musen
> hen over et link, og lukker igen når jeg tager musen væk... Hvordan gør

Prøv at kikke ind på www.script.dk og se om der ikke ligger noget der du
kan bruge, ellers kan du jo bare kopiere koden på den/de sider hvor du evt
har set den funktion du efterlyser, og så lege lidt med det til du får noget
du kan bruge

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Rune Glerup

Dato : 01-09-01 18:30

Søren Friis skrev:

> Jeg skal lave et script som gør at et vindue popper op når jeg holder musen
> hen over et link, og lukker igen når jeg tager musen væk... Hvordan gør jeg
> det?

Det kan man ikke. Når vinduet åbnes vil focus automatisk komme på
vinduet og derfor vil onmouseout blive aktiveret. Man kan med andre ord
ikke nå at hente dokumentet frem i vinduet før det lukker.

Du skal vist have fat i noget med lag. Måske
<http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex11/abox.htm> ?

\Rune

--
Raymond14 [1] handler om DHTML; hvordan man laver det, og hvorfor det er
noget skidt. Så er der også lidt om software til Windows samt andre

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-09-01 00:35

Rune Glerup <rune@kaboom.dk> skrev

> [...]
> automatisk komme på vinduet og derfor vil
> onmouseout blive aktiveret. Man kan med andre
> ord ikke nå at hente dokumentet frem i vinduet før

Jeg har faktisk set det praktiseret, så det kan altså lade sig gøre. Man kan
vel flytte focus til modervinduet?

> Du skal vist have fat i noget med lag.

Ja, det er nok bedre at lave det med at tænde og slukke en <div>, men jeg
vil lige eksperimentere med popupløsningen.

--
Allan

Fra : Niels Svendsen

Dato : 02-09-01 12:12

Er det noget i den retning jeg bruger på min forsøgsside du mener? eller
skal man kunne aktivere noget i popup-vinduet?
http://home2.inet.tele.dk/nisv
Hvis det bare er som på min side, så kopier fremgansmåden eller skriv igen.
--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.