Hjælp til beslutning
Fra : Christian

Dato : 01-09-01 13:33

Hej,

Jeg er lidt i vildrede og håber på lidt feedback til at tage beslutningen.

I forbindelse med et jobskifte har jeg fået tilbudt at købe den PC jeg har
fået stillet til rådighed fra min tidligere arbejdsgiver. Der er intet i
vejen med PC'eren, men jeg kan ikke finde ud af om tilbuddet er godt eller
skidt.

PC'en er en Dell 866 mhz Pentium III
128 MB Ram,
32 MB Nivida Grafikkort,
20 GB Harddisk,
17" Dell E771 skærm,
Indbygget K56 modem (skal jeg ikke bruge da jeg har ADSL)
DVD drev
Printer: HP officejet G55 (scanner, kopi og farveprint)
Smådele (mus, tastatur, højttalere)
MS Office Smallbusiness / Windows ME

Prisen for dette system er 6000 kr !

Jeg har allerede nu besluttet, at såfremt jeg vælger at købe dyret, så skal
der smide 128 eller 256 mb ram mere i. Så vidt jeg ved kan dette klares for
ca 400 kr - Dell kører vist ikke med en speicel Dell-ramtype, som visse
andre mærkevareproducenter.

Er det et system der er pengene værd ?

Christian

Fra : Jonny Jensen

Dato : 01-09-01 13:44

Jeg synes umiddelbart at det lyder fair nok, alt efter HVOR brugt systemet
er. Ved du mere om grafikkortet? Et 32 MB fra nVidia er jo et vidt begreb,
og vel at mærke et der betyder noget.

Ram er iøvrigt billigere end du tror. 128 koster ca 120 kroner og 256 ca
250,-

Jonny.

Fra : Christian

Dato : 01-09-01 15:58

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev i en meddelelse

Hej - tak for svaret,

> Jeg synes umiddelbart at det lyder fair nok, alt efter HVOR brugt systemet
> er.

Jeg fik systemet som nyt i januar i år, så det er endnu ikke et år gammelt.
Jeg har brugt det dagligt siden da og har været glad for den.

Ved du mere om grafikkortet? Et 32 MB fra nVidia er jo et vidt begreb,
> og vel at mærke et der betyder noget.

Ja det er jo det med de nærmere detaljer . Det jeg umiddelbart kan se er,
at det er et 'nVidia Riva TNT2 model 64' Jeg synes jeg havde læst et eller
andet sted, at det var med 32Mb, men bliver nu i tvivl, da jeg ikke kan
finde det nogen steder.

> Ram er iøvrigt billigere end du tror. 128 koster ca 120 kroner og 256 ca
> 250,-

Jamen det lyder da udmærket. Der er åbenbart sket noget på det marked. Syne
jeg kan huske at priserne var fuldstændigt ude af proportioner for et år
siden.

Christian

Fra : Jonny Jensen

Dato : 02-09-01 18:27

> [...]
> andet sted, at det var med 32Mb, men bliver nu i tvivl, da jeg ikke kan

OK, ikke ligefrem det bedste, men OK hvis du ikke skal bruge computeren til
film eller spil.

> Jamen det lyder da udmærket. Der er åbenbart sket noget på det marked.
Syne
> jeg kan huske at priserne var fuldstændigt ude af proportioner for et år
> siden.

Ja, de er faldet GEVALDIGT i pris det sidste halve år, men det er jo bare
godt

Held og lykkemed din nye PC

Jonny.